Manager Frontoffice Klantenservice / Pensioenen

Manager Frontoffice Klantenservice / Pensioenen

  • Publicatie datum:30 oktober 2018
  • Aantal keer bekeken 238
2 Reacties
  • Start datum 03-12-2018
    Eind datum 03-12-2020
Opdracht omschrijving

Werkzaamheden:
Je hebt een heldere visie op multichannel klantcontact. Je ontwikkelt onze Frontoffice graag door naar een professionele klantcontactomgeving. Ben jij een verbindende factor en sparringpartner voor directie en management? Dan zijn we erg benieuwd naar je ervaring en motivatie!

Pensioen is te belangrijk om ingewikkeld te zijn. Daarom willen we pensioen helder maken. Onze Frontoffice is voor veel deelnemers en werkgevers het eerste aanspreekpunt als het gaat om vragen over pensioen. Het klantcontact kenmerkt zich door sterke focus op ‘pensioenkennis aan de telefoon’ en ‘first time right’.

In deze functie verwachten we van jou dat je:

  • Vorm- en leidinggeeft aan de doorontwikkeling van de dienstverlening;
  • De strategie op basis van een heldere visie en afgesproken KPI’s uitzet;
  • Een helder visie hebt op klantbediening en multichannel klantcontact en deze vertaalt naar heldere requirements voor het nieuwe pensioenplatform;
  • Leiding geeft aan 9 teamleiders en ze weet te motiveren om de samenwerking te zoeken – zowel met elkaar als met de rest van de organisatie.

Het profiel:
Je bent expert op het gebied van klantcontact en (online) communicatie. Je bent een verbindende factor – resultaatgericht en met gevoel voor teamsfeer. Je bent een zelfstarter, zet heldere kaders uit en bent goed in delegeren. Onder druk van deadlines kun je goed organiseren en straal je rust uit.
Je hebt een helikopterview, maar weet ook details te behandelen en mee te praten over de inhoud.

Daarnaast:

  • Beschik je over werk- en denkniveau op WO-niveau;
  • Heb je minimaal 5 jaar werkervaring als manager Frontoffice of Klantenservice;
  • Affiniteit met pensioen of financiële dienstverlening.

Hier ga je werken:
Je gaat leidinggeven aan de afdeling Frontoffice. Deze afdeling met zo’n 140 hoogopgeleide professionals beantwoordt – namens de 26 pensioenfondsen waar we voor werken – vragen over bijvoorbeeld opgebouwde pensioenrechten, gevolgen van samenwonen en echtscheiding en de aansluiting bij een pensioenfonds. Je rapporteert rechtsreeks aan de chief operational officer.