Coördinator Uitrol Werkplekken #4983

This job has been Expired

Coördinator Uitrol Werkplekken #4983

  • Publicatie datum:
  • Aantal keer bekeken 126
0 Reacties
Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
Opdracht omschrijving

Standplaats: Amsterdam
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 1 oktober 2016, (met optie verlenging)
Uren per week: 36 uur p/w

Profiel Afdeling

De functie is ondergebracht binnen het project Migratie ICT-infrastructuur onderdeel van het programma ICT Centraal. De Coördinator Uitrol Werkplekken rapporteert aan de Manager Migratie Management Office.

Profiel Opdracht

De gemeente Amsterdam is in het kader van haar ICT visie 2015 bezig met het programma ICT Centraal waarin onder andere een gezamenlijke ICT-infrastructuur en standaard digitale werkplek worden geïntroduceerd. Doel hiervan is om alle medewerkers van de gemeente Amsterdam een flexibele en locatie-, tijd- en platformonafhankelijke werkplek te bieden, de Amsterdamse Digitale Werkplek (ADW).

Onder leiding van het Programma ICT Centraal is gestart met de voorbereiding voor de migratie van de circa 15.000 werkplekken naar een Windows7-/Citrixomgeving. Daarbij hoort het centraliseren van alle ICT-infrastructuur.

Ten behoeve van de implementatie van de Amsterdamse Digitale Werkplek worden alle werkstations voorzien van een nieuw image of worden deze vervangen door een nieuw werkstation.

Het programma ICT Centraal zoekt een Coördinator Uitrol Werkplekken die in staat is uitrolactiviteiten te coördineren en tegelijkertijd een echte meewerkend voorman is binnen het uitrolteam.

De uitrolactiviteiten stem je af met het migrerende organisatieonderdeel, collega’s binnen het programma ICT Centraal, collega’s binnen de ICT-(beheer) organisatie en externe leveranciers.

Je coördineert de standaard aanpak voor de uitrol die bij alle onderdelen van de stad Amsterdam gevolgd worden. Je stelt per uitrol draaiboeken en looplijsten op en coördineert en realiseert een tijdige uitrol. Je zorgt voor terugkoppeling aan de beheerorganisatie t.b.v. het actueel houden van de verschillende administratiesystemen (CMDB, TopDesk et cetera.).

De werkzaamheden van de Coördinator Uitrol Werkplekken omvat de volgende taken:

  • Inventarisatie van de werkplekken
  • Imagen van PC’s
  • Uitrol van werkplekken.
  • Gebruikers ondersteunen na een migratie (nazorg)
  • Eerste aanspreekpunt uitrolteam

Resultaatgebieden

  • Opleveren van gedegen uitroldraaiboeken en looplijsten per organisatieonderdeel binnen de door het programma gehanteerde kwaliteitscriteria.
  • Akkoord op de inventarisatie van de werkplekken.
  • Het tijdig installeren van de juiste images op de hiertoe aangewezen werkplekken.
  • Het tijdig en juist coördineren van de uitrol conform de aanpak die door het programma ICT Centraal wordt gehanteerd
  • Het tijdig en juist opleveren van de uitrol conform de aanpak die door het programma ICT Centraal wordt gehanteerd
  • Het totaal aantal succesvol op te leveren werkplekken wordt in onderling overleg nader bepaald en is afhankelijk van de te migreren organisatieonderdelen.
  • Het tijdig en juist uitvoeren van de nazorg.

Het uiteindelijke doel is een succesvolle begeleiding van de uitrol wat uiteindelijk resulteert in onderstaande verantwoordelijkheden:

  • het opleveren van gedegen uitroldraaiboeken en looplijsten;
  • begeleiden en coördineren van de nazorgperiode;
  • controleren en verwerken van de inventarisatielijsten;
  • het tijdig en juist installeren van de images op de uit te rollen werkplekken;
  • afstemmen en begeleiden van de geldende afspraken m.b.t. de afvoer van oude hardware;
  • het actueel houden van de administratiesystemen (CMDB, TopDesk, MMS).

Inzet van de Coördinator Uitrol Werkplekken gebeurt regelmatig buiten kantoortijden, zoals: ’s avonds en in de weekenden.

Eisen

  • Beschikt minimaal over aantoonbaar MBO werk- en denkniveau. Dit werk- en denkniveau is opgedaan door relevante werkervaring en/of een minimaal behaald MBO diploma.
  • In de afgelopen drie jaar minstens één vergelijkbare opdracht vervuld.
  • De Coördinator Uitrol Werkplekken wordt regelmatig ingezet buiten kantoortijden, zoals ’s avonds en in de weekenden. Je bent hiervan bewust en is bereid om met regelmaat buiten kantoortijden te werken.

Wensen

  • Heeft de aangeboden kandidaat kennis van en ervaring met het gebruik van MMS (Migratie Management Systeem).
  • Kennis van en ervaring met het gebruik van TopDesk.
  • Ervaring met het leveren van nazorg na een migratieproject.
  • Kennis van Citrix/Res PowerFuse.
  • Kennis van Office 2010.