Teammanager Operations

Teammanager Operations

  • Publicatie datum:28 december 2017
  • Aantal keer bekeken 903
1 Reacties
  • Opleidingsniveau Universiteit
    Ervaringsniveau Manager
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 01 January 2018
    Eind datum 01 July 2018
    Branche ervaring Retail, Gas | Energie | Water
's-Hertogenbosch, Nederland
Opdracht omschrijving

We streven naar de meest waardevolle klantenportefeuille, moedigen een first time right mentaliteit aan en ontwikkelen uniforme werkprocessen. De afdeling Operations is erop gericht de serviceverlening naar de klant zo optimaal en kostenbewust mogelijk te laten verlopen. De afdeling Operations bestaat uit 5 teams, waarvan 3 teams gericht zijn op het SME-segment en 3 teams gericht op het B2B-segment. Deze B2B teams zijn ingericht naar klantgroepen. Daarnaast is er 1 team gericht op beide klantsegmenten. Voor geheel Operations geldt dat er gewerkt wordt volgens de principes van klantvraageigenaarschap. Alle teams zijn er op gericht nummer 1 te zijn voor klanten en medewerkers.

Binnen het SME-segment zijn wij op zoek naar een tijdelijke Teammanager Operations (tot 1 juli 2018). Als Teammanager Operations stuur je een operationeel team van adviseurs en coaches aan (max 36 FTE) en rapporteer je rechtstreeks aan de manager Operations.

Als Teammanager Operations geef je leiding aan een team met zowel eenvoudige als complexe werkzaamheden. Je ontwikkelt een operationeel plan voor je team en draagt zorg voor de executie hiervan. Je werkt zelfstandig binnen het team, binnen de kaders gesteld door de manager Operations.

Om deze uitdagingen goed aan te kunnen zijn we op zoek naar teamleden met sterke leidinggevende vaardigheden en groot organisatievermogen.

Je bent in staat om:
– Leiding te geven aan team met zowel eenvoudige als complexe werkzaamheden Continu te verbeteren m.b.v. praktiserend Lean management
– Leiderschap Betrokkenheid te creëren; het team te betrekken bij het creëren van een gezamenlijke visie en input te leveren op het gebied van ontwikkelvraagstukken aan de afdelingsmanager
– Ruimte te geven en het team te stimuleren om informele netwerken en informatieplatforms te creëren om kennis te delen, cross-functioneel samen te werken en een gezamenlijke context te creëren Heldere teamkaders te stellen en mensen de ruimte te geven om te doen wat moet gebeuren
– Risico’s te nemen en verantwoordelijkheden op je te nemen
– Gericht samen te werken om teamoverstijgende doelen te behalen
– Kostenbewust te handelen
– Klanten centraal te stellen

Human Resource Management
– Verantwoordelijkheid te dragen voor werven, identificeren en ontwikkelen van (top) talent binnen zijn/haar team(s)
– Talenten te behouden voor het concern Zorg te dragen voor goede medewerker- en teamprestaties door gezamenlijke inspanningen te stimuleren
– Open en transparant te communiceren, gebruik makend van HR instrumenten en communicatiemiddelen

Wij zoeken het best passende talent. Dat betekent dat je naast inhoudelijke kennis en vaardigheden beschikt over drive, ambitie en passie om samen het beste resultaat te leveren. Pas dan zullen we in staat zijn om de best presterende en meest klantvriendelijke dienstverlener van te Nederland worden.

Om je te kunnen onderscheiden als Teammanager Operations zijn we op zoek naar een kandidaat met de volgende persoonlijke eigenschappen:
– Academisch werk- en denkniveau
– 3-5 jaar ervaring in een leidinggevende functie
– Ervaring in een klantgerichte, commerciële omgeving
– Kennis en ervaring met producten en diensten van de Business Retail Organisatie
– Ervaring met change management en lean
– Onderzoeken van wensen en behoeften van de klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid (klantgericht) (3)
– Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten (initiatief) (3)
– Actief bijdrages leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is (samenwerken) (3)
– Afstand nemen van de dagelijkse praktijk; zich concentreren op hoofdlijnen en langetermijnbeleid (visie) (3)
– Richting en sturing geven aan een medewerker in het kader van diens taakvervulling; stijl van coachen aanpassen aan medewerker en situatie zodat betrokken medewerker zich optimaal kan ontwikkelen (coachen) (3)
– Richting en sturing geven aan een groep medewerkers in het kader van hun taakvervulling; samenwerkingsverbanden tot stand brengen en handhaven teneinde een gesteld doel te bereiken (groepsgericht leidinggeven) (3)