Senior Medewerker Huisvesting Facilitair #KRTZ

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 december 2017
Reageren tot 11 december 2017
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 1 januari 2018
Eind datum 31 december 2018
Opleidingsniveau Universitair | WO
Ervaringsniveau Senior
Branche Overheid
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

De sector Huisvesting maakt deel uit van de Dienst Facility Management. De sector bestaat uit vier onderdelen: Ruimtemanagement, Projectmanagement, Technisch beheer en het Uitvoeringsprogramma. De sector Huisvesting faciliteert bij de realisatie van haar huisvestingsbehoefte op zowel functioneel, financieel als technisch gebied. De vorming van en het ontstaan van het nieuwe dienstverleningsconcept stellen andere eisen aan de Sector Huisvesting. Dit gegeven, gecombineerd met de doelstelling om vanaf 2025 € 76,5 miljoen per jaar op de huisvesting te besparen, maakt een grote vastgoedoperatie bestaande uit honderden projecten noodzakelijk. Dit vraagt om goed vastgoedmanagement en een versterking van de organisatie. Hoge kwaliteit, duurzaamheid, politiek en bestuurlijk krachtenveld zijn hierbij van essentieel belang.

Doelstelling

In deze functie ben je medeverantwoordlijk van een deel van de huisvesting. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het verder implementeren van het beheer in de organisatie, en het aanscherpen en verder vormgeven van het instrumentarium voor de beheerders. Je zorgt voor een eenduidige werkwijze binnen het team en evalueert deze periodiek. Je hebt het totaaloverzicht van de huisvestingsactiviteiten voor de gehele organisatie en bewaakt de voortgang, het proces op hoofdlijnen en de kwaliteit van de op te leveren documenten. Je zorgt voor een heldere communicatie richting de stakeholders en pakt eventuele ad hoc vragen op.

Je werkt hiervoor nauw samen met onder andere de teamchef RuM en de beheerders van de verschillende eenheden. Tevens stem je af met de diensten binnen de organisatie, de teams binnen de kolom Huisvesting en de afdelingen binnen RuM.

Verantwoordelijkheden

De vakinhoudelijke taken betreffen onder meer:

• Verantwoordelijk voor de voortgang van het HVP;

• Verantwoordelijk voor het jaarplan op hoofdlijnen en de voortgang op de planning;

• Verantwoordelijk voor de verantwoording richting MT HV;

• Afstemmingsoverleg beheerders (periodiek);

• Bila’s met beheerders (periodiek);

• Verantwoordelijk voor het totaaloverzicht ongeplande vraagstukken;

• Coördineren landelijke (ongeplande) vraagstukken;

• Verantwoordelijk voor de afstemming met diensten ICT, HRM, FIN en COM;

• Verantwoordelijke voor de afstemming met kolom Huisvesting (UVP, TB en PM);

• Verantwoordelijk voor de afstemming binnen het team RuM (Data, Contracten, Juridisch, Huisvestingsconcepten, enz.);

• Kwaliteitscheck op de oplossingsrichting voor ongeplande vraagstukken;

• Verantwoordelijk voor het proces richting MT HV / Governancelijn (Oplegnotities);

• Kwaliteitscheck op de projectopdrachtbrieven (per project);

• Kwaliteitscheck op het Overzicht huisvestingsactiviteiten 2018 (per eenheid).

Eisen

  1. Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur binnen publiek vastgoed bij diverse instellingen.
  2. In de afgelopen 3 jaar sprake is van:1. Ervaring met vastgoed in de vorm van strategische huisvestingsplannen bij een publieke instelling; 2. Kantoor en utiliteitsvastgoed (> 1,5 mln m2); 3. Landelijke spreiding (in Nederland, alle provincies);4. Meer dan 40.000 medewerkers.
  3. In de afgelopen 3 jaar aantoonbare ervaring als assetmanager binnen een publieke organisatie met meer dan 40.000 medewerkers.
  4. Afgeronde WO opleiding met master specialisatie vastgoed (Real Estate Finance, MRE, MSRE, Real Estate and Housing, Vastgoedkunde) of gelijkwaardig.
  5. In de afgelopen 3 jaar:- Aantoonbare ervaring met datamodellering in Excel- Aantoonbare ervaring met Qgis- Aantoonbare ervaring met Planon- Aantoonbare ervaring met Tableau
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 23 nov 2020    Expertise: Teamleider, Organisatieadviseur, Bestuurssecretaris, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 nov 2020    Expertise: Communicatieadviseur, Overig (Communicatie)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 26 nov 2020    Expertise: Communicatieadviseur, Overig (Communicatie)
Locatie: Zwolle    Uiterste reactiedatum: 29 nov 2020    Expertise: HRM adviseur, Overig (HRM)

Onze partners