Projectmanagement Ondersteuning binnen bancaire sector

Projectmanagement Ondersteuning binnen bancaire sector

  • Publicatie datum:14 december 2017
  • Aantal keer bekeken 1658
0 Reacties
  • Opleidingsniveau HBO
    Ervaringsniveau Junior, Medior
    Aantal uur per week 33 tot 40 uur
  • Start datum 01 January 2018
    Eind datum 15 July 2018
    Branche ervaring Financiele dienstverlening
Amsterdam, Nederland
Opdracht omschrijving

Rolomschrijving en taakafspraken

Bij deze klant is het helaas niet mogelijk om een ZZP contract te krijgen. ZZP’ers kunnen wel reageren. ZZP tarieven worden omgerekend naar bruto salarissen. Deze contracten kunnen icm zelfstandigheid.

Afdelingsprofiel
De divisie ICT is verantwoordelijk voor betrouwbare ICT oplossingen door de klantvraag centraal te stellen. Werken bij de afdeling ICT vraagt niet alleen om specifieke kennis van ICT maar ook om kennis van en inzicht in onze specifieke bedrijfsprocessen. Daarbij is het van groot belang dat je je kunt inleven in de diverse klantvragen. 
Het Project Management Office valt binnen de afdeling CIO Office en is een enthousiast team op HBO/WO niveau, met een bezetting van 5 FTE. Het PMO valt qua organisatie binnen ICT, maar ondersteunt projecten, projectportfolio’s en programma’s. Het contact is dan ook breed en zeer divers. De sfeer is te karakteriseren als ambitieus, hardwerkend, gericht op ontwikkeling, plezier en saamhorigheid. 

Medewerker projectmanagement ondersteuning
Als medewerker projectmanagement ondersteuning binnen het CIO Office van de divisie ICT bied je inhoudelijke ondersteuning aan project-, programma- en lijnmanagers. Je hebt een belangrijke rol in het programmamanagement. Denk hierbij aan het bewaken van de voortgang van projecten en de capaciteitsplanning. Je organiseert en bereidt overleggen voor en bent verantwoordelijk voor de algehele projectmanagement ondersteuning. Daarnaast challenge je project- en portfolio managers op effectief en consistent gebruik van de project methodieken en challenge je projectplannen op haalbaarheid, integriteit en nauwkeurigheid. Je bent in staat om vanuit jouw rol projectmanagers en senior management te voorzien van de juiste informatie zodat zij effectieve besluiten kunnen nemen. Je bouwt mee aan de ontwikkeling van het PMO door mee te denken over innovatieve en effectievere werkwijzen voor het PMO. Je levert daarnaast een actieve bijdrage aan de PMO vak- en productontwikkeling, met name op het gebied van Agile. 
Je ondersteunt projecten, projectportfolio’s en programma’s, je hebt dus brede en zeer diverse contacten binnen de hele organisatie. 

Inhoud van de functie
Als medewerker projectmanagement ondersteuning (PMO) ben je zowel de ondersteuning als de inhoudelijke sparringpartner van project- en programmamanagers op het gebied van project- en programmamanagement. 

Je belangrijkste verantwoordelijkheden als medewerker PMO zijn: 
– Stakeholdermanagement op operationeel en management niveau. 
– Verzorgen van (standaard) rapportages over de projecten. 
– Actueel houden van projectplanning, resourceplanning en projectadministratie in samenwerking met de projectmanager. 
– Bijhouden projectlogs (risk, issue, change) en daarover rapporteren. 
– Ontwikkelen van tools om projectmanagement te verbeteren. 
– Challengen van project en programma managers. 
– Bijdrage leveren aan het verbeteren van het PMO door actief nieuwe ideeën aan te dragen en uit te werken. 

Eisen:
– De kandidaat beschikt over een academisch/hbo werk- en denkniveau.
– De kandidaat beschikt over goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden in zowel de Nederlandse en Engelse taal, met de Nederlandse taal als voertaal.
– De kandidaat beschikt over minimaal twee (2) jaar relevante werkervaring op het gebied van ondersteuning van de projectmanager, zoals opgenomen in de functieomschrijving.
– De kandidaat beschikt over de volgende competenties : Uitstekende communicatieve vaardigheden, Organisatorische sensitiviteit, Klantgericht, Resultaatgericht, Analytische vaardigheden, Hands-on mentaliteit.
– De kandidaat is minimaal 32 uur per week beschikbaar.
– De kandidaat is beschikbaar vanaf 15 januari 2018  (of zoveel later als dat de screening uitgevoerd is/de VOG in bezit is gesteld) tot en met 13 juli 2018.
– De werkzaamheden worden uitgevoerd te Amsterdam.
– De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek te Amsterdam op 5 december 2017 tussen 09:30 uur en 17:00 uur.

Wensen:
– De kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van- en ervaring met methodieken op het gebied van: Scrum/Agile, Waterval.
– De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projecten binnen organisaties met minimaal 1000 medewerkers of minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met projecten binnen financiële instellingen.
– De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met: IT security trajecten of Non-IT security trajecten
– De kandidaat is 36 uur per week beschikbaar .
– De kandidaat is beschikbaar vanaf 2 januari 2018  (of zoveel later als dat de screening uitgevoerd is/de VOG in bezit is gesteld) tot en met 29 juni 2018.

 

Extra informatie

– 30/11 uitnodiging voor intakes
– 05/12 intakes