Project Management Officer (Prince2 prac. gecertificeerd) | Groningen

Project Management Officer (Prince2 prac. gecertificeerd) | Groningen

  • Publicatie datum:7 mei 2019
  • Aantal keer bekeken 1542
0 Reacties
  • Opleidingsniveau Universiteit
    Ervaringsniveau Medior, Senior
    Aantal uur per week 25 tot 32 uur
  • Start datum 27-05-2019
    Eind datum 31-12-2019
    Branche ervaring Overheid
  • Soort contract ZZP, Tijdelijk projectcontract (payroll)
    ZZP tarief € 45 - €60, € 60 - €75
    Jaar salaris (CAO) €45.000 - €60.000, €60.000 - €75.000
Opdracht omschrijving

Wij zijn op zoek naar versterking van het project management office met een: Interim Senior Projectsecretaris. Het betreft hier een ICT-project.

Werkzaamheden of prestatiedoelstelling van de opdracht:
• Inrichting, zorgdragen en bewaking van rapportage over het verloop van het project;
• Realiseren van de projectadministratie en -documentatie;
• Adviseren van de programmamanager bij de ontwikkeling, inrichting en uitvoering van het project;
• Werkzaamheden overnemen van de programmamanager bij afwezigeheid;
• Verrichten van ondersteunende werkzaamheden voor de programmamanager;
• Optreden als secretaris bij besprekingen van de programmamanager;
• Bijdrage leveren aan risico inventarisaties en risico analyses; 
• Zorgen voor de planningcoördinatie en de inhoudelijke voorbereiding van stuurgroepbijeenkomsten;
• Bijdragen aan de besluitvorming m.b.t. het project en daartoe deelnemen aan diverse overleggen;
• Opstellen van integrale programmaplanningen samen met de programmamanager;
• Bewaken, bevorderen en gebruiken van de projectmanagementmethodiek binnen het project; 
• Leveren van een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de projectmanagementmethodiek;
 

Achtergrond opdracht
Per 1 maart 2019 is het programma gestart. Het programma geeft invulling aan de ambitie van AT om de dienstverlening te digitaliseren en te vernieuwen. De vernieuwing maakt het mogelijk te voor klanten van AT om via een ‘MijnAT’ portaal toegang te krijgen tot de dienstverlening. Voor medewerkers wordt zaakgericht werken mogelijk gemaakt.

Het programmateam is integraal verantwoordelijk voor de uitvoering van het project binnen het agentschap. De project office manager (PMO) wordt ingezet op diverse onderdelen van het programma. De PMO draagt zorg voor het maken en bewaken van afspraken, opstellen van verslagen en het volledig houden van het totale projectdossier. De PMO is in staat in samenspraak met de programmamanager de benodigde lijnen uit te zetten die leiden tot een succesvol project. De PMO treedt daarbij op als sparring partner van de prorammamanager en vervangt deze bij afwezigheid. De PMO ondersteunt bij de voorbereiding, inrichting en uitvoering van een project en onderhoudt daarvoorin voorkomende gevallen, namens de programmamanager, contacten met diverse interne en externe belanghebbenden.

Organisatorische context en cultuur
Drie hoofdtaken zijn het verwerven, uitgeven en beschermen van frequentieruimte. Het dagelijkse werk heeft onder andere betrekking op het gehele werkterrein van draadloze en draadgebonden communicatie. Door de verweving van draadgebonden en draadloze communicatie breidt het werkgebied zich uit. Draadloze en draad gebonden toepassingen zijn zo met elkaar verweven, dat een storing in een draad gebonden netwerk grote gevolgen kan hebben voor draadloze communicatie. Agentschap Telecom is de toezichthouder, uitvoerder en expert voor het gehele elektronische communicatiedomein. Agentschap Telecom heeft twee locaties, één in Groningen en één in Amersfoort. Meer informatie over Agentschap Telecom kunt u vinden www.agentschaptelecom.nl
 

Eisen
Werkervaring en -denkniveau
– Minimaal WO werk-en denkniveau / 3 jaar ervaring
– Ervaring met IT programma’s binnen een complexe omgeving / 3 jaar ervaring
– Ervaring met Agile/scrum werken / 3 jaar ervaring
– Beschikbaar voor 32 uur per week

 

Kennis
– Projectmanagement
 

Opleiding / Certificaat
– Professional Projectmanager; PRINCE2 Practitioner
 

Overige vereiste kennisgebieden
– Changemanagement

 

Wensen
Competenties
– In staat om op duidelijke wijze afspraken en acties vast te leggen en deze te bewaken.
– Omgevingssensitief: weet binnen structuur en kaders oog te houden voor belangen van alle betrokken partijen en voortgang.
– Werkt planmatig en zelfstandig: stuurt op resultaat binnen tijd, budget en kwaliteitseisen.
 

Overige functiewensen
– Ervaring met stakeholder management
– Ervaring met programma management tools

Extra informatie

Data interviews: 13,14,15 mei
 

Deze opdracht heeft een uiterste reactiedatum om meegenomen te worden in de procedure. Deze datum is: donderdag 09 mei 2019