Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Opdracht omschrijving
Opdrachtbeschrijving
Het team Project Management Organisatie (PMO) is per direct op zoek naar een enthousiaste, daadkrachtige, accurate en communicatief vaardige Portfolio Officer. Voor een korte opdracht geef jij vorm aan een werkende en sluitende planningsaanpak op de 3 te onderkennen niveaus: projectportfolio, project en teamuitvoering. Hierbij dient er samenhang te zijn met niet-projectmatige werkzaamheden zoals demandmanagement. De planning ondersteunt verschillende vormen van projectuitvoering: van traditioneel waterval tot volledig agile, de planning is te vertalen naar producten en resources (al dan op teamniveau) en de planning stelt in staat om te sturen op het gewenste eindresultaat en geeft dus zicht op mogelijke knelpunten (bijvoorbeeld overbelasting in het projectvoortbrengingsproces). De planning moet de organisatie in staat stellen transparant te verantwoorden (op dit moment vindt dat plaats obv. urenverantwoording). Er zijn dus afspraken nodig over het te volgen proces, de te gebruiken tools, rapportages en stuurinformatie.Het gaat om een werkende oplossing, dus niet alleen een advies. Indien nodig zijn er templates te maken, workshops te houden en mensen specifiek op te leiden. Dit is natuurlijk samen met medewerkers in te richten en uit te voeren.
Eisen
- Je beschikt over HBO+ werk- en denkniveau;
- Je hebt aantoonbare ervaring met planningstooling voor portfolio-, programma- en projectmanagement (oa. MS Project) en op teamniveau (zoals TFS);
- Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Ervaring met het implementeren van de planningsmethodieken- en planningstools;
- Uitstekende beheersing van het MS Office pakket;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.