PMO medewerker

This job has been Expired

PMO medewerker

  • Publicatie datum:16 november 2018
  • Aantal keer bekeken 79
0 Reacties
  • Start datum 26-11-2018
    Eind datum 31-03-2019
Amstelveen
Opdracht omschrijving

Doel opdracht
Voor het programma en project bestaat de behoefte aan PMO ondersteuning ten behoeve van operationele werkzaamheden bij de afdeling Business Support, sectie projectmanagement. Meer in detail wordt capaciteit gevraagd voor het uitvoeren van de volgende werkzaamheden:
– Het plannen, voorbereiden en notuleren van interne en externe vergaderingen. Hierbij wordt verwacht dat de PMO-er de vergaderingen organiseert en faciliteert zoals het opstellen van de agenda, afstemmen met de voorzitter van de vergadering, het verzamelen van relevante stukken en valideren van de kwaliteit van de stukken en het vastleggen van hetgeen besproken is tijdens de vergadering.
– Het opvolgen van acties voortvloeiende uit vergaderingen.
– Het monitoren en bijhouden van contactmomenten met de projectmedewerkers en het ondersteunen van de projectmanager in zijn management taken.
– Voorbereiding en voor zover van toepassing uitwerken van projectrapportages ten behoeve van stakeholders en opdrachtgevers.
– Ondersteuning op administratieve processen zoals urenverantwoording van de projectmedewerkers. Het analyseren van afwijkingen en knelpunten. 
– Het organiseren van periodieke quality reviews en risk assessments, met de relevante deelnemers
– Het verzorgen van de verschillende communicatievormen naar de stakeholders, conform een opgestelde communicatiekalender
– Organiseren en vastleggen intern en extern overleg. Administratieve werkzaamheden relevant voor het project. Opstellen adviezen en afstemming met de projectleider.
– Ondersteuning management, communicatie / nieuwsbrief / afdeling gerelateerde activiteiten 

Werkdagen
Werkdagen maandag t/m donderdag

Kennis en opleiding
Opleiding op HBO niveau aangevuld met relevante certificaten en/of opleidingen

Ervaring
• 3 tot 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare PMO functie in de non-profit sector / overheid;
• ervaring in een bestuurlijke omgeving

Competenties
-Communicatief sterk zowel mondeling als schriftelijk
-Analytisch
-Sensitief
-Energiek
-Organisatie en bestuurlijke sensitiviteit
-Resultaatgericht
-Hoofd en bijzaken kunnen onderscheiden

Specifieke kennis
Kennis van MS Project