Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Opdracht omschrijving
Als PMO’er van het programma ben je verantwoordelijk voor:
• Inrichten en implementeren rapportageproces
• Input vergaren en verwerken tot rapportage en dashboard
• Begeleiden projectevaluatie en in kaart brengen lessons learned
• Opstellen en bewaken planning
• Inrichten, doorvoeren en monitoren van wijzigingen, Request for Change (RfC) proces
• Implementeren processen voor risico- en issuemanagement en bewaken van risico’s en issues binnen het programma
• Inrichten financiële processen en bewaken van de projectadministratie
• Budgetbewaking
• Opstellen en uitvoeren communicatieplan voor interne en externe stakeholders
• Centraal aanspreekpunt
Functie-eisen
Enkele jaren aantoonbare ervaring in projectmatig werken met externe klanten en leveranciers, bijvoorbeeld in de rol van Project Management Officer, PMO consultant, Project Ondersteuner, Project Assistent, PMO Officer. Binnen deze ervaring moet je echt een organisatorisch talent zijn gebleken en nauwkeurig onder tijdsdruk kunnen werken. Kennis van/ervaring met Agile werken is een hele grote pré. Daarnaast is het belangrijk dat je makkelijk contact legt en kan onderhouden binnen een internationale omgeving.
Afgeronde HBO-opleiding of vergelijkbaar
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
Goede kennis van MS Office;
Prince II certificering
IPMA D certificering
Competenties
• Proactief;
• Goed in staat prioriteiten te stellen;
• Gestructureerd en nauwkeurig;
• Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
• Goede helicopterview;
• Natuurlijk organisatietalent.