Interim Recruiter (Senior) Externe Inhuur / Coordinator #KRTZ

Opdracht informatie

Gepubliceerd op 22 oktober 2017
Reageren tot 12 november 8000
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Nederland
Start datum 1 november 2017
Eind datum 1 augustus 2018
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Senior
Branche Industrie, Gas | Energie | Water
Verlenging Onbekend

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Interim Recruiter (Senior) Externe Professionals / inhuur coördinator 
In verband met een procesverbetering zijn we op zoek naar tijdelijke versterking van ons team!

Als Interim Recruiter (Senior) Externe Professionals / inhuur coördinator  ben je verantwoordelijk voor de complete recruitment life-cycle; vanaf het specificeren van de inhuurbehoefte en/of opdrachtformulering tot aan het spreken, selecteren en contracteren van de beste externe professional. Dit doe je voor alle business unit’s (Consumer Operations, Zakelijk, IT, Digital, etc.).

De afdeling kennen een grote inhuurbehoefte van Externe Professionals. De wet DBA geeft complexiteit in de doorlooptijds en het serviceniveau richting de inhurende manager moet omhoog. Daarnaast zal het inhurende management dienen te worden overtuigd van de toegevoegde waarde van concurrentiestelling. Aangezien de afdeling HR services redelijk operationeel is ingesteld zoekt de organisatie een tactische rolvervulling waarbij de inhurende manager door een goede service wordt ontzorgd en toenemend overtuigd raakt van de toegevoegde waarde van meer concurrentiestelling. Een creatieve recruiter / inhuur coördinator met business sense verheldert de sourcing behoefte, werft en selecteert anticipeert op toekomstige inhuurbehoefte, gaat relevante relaties aan en onderhoudt het netwerk. Zijn/haar belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
– Je bent hét gezicht naar de business als het gaat om het inhuren van externe professionals;
– Je ontzorgt Inhurende manager bij het samenstellen van een functieprofiel en/of opdrachtomschrijving;
– Je ontzorgt Inhurende manager in de DBA complexiteit;
– Je voert de regie in het effectief en efficiënt vervangen, werven en selecteren van externe professionals, je benadert inhurende managers en informeert leveranciers pro actief, voert sollicitatiegesprekken, schakelt geregeld met de business managers en verwerkt dit nauwkeurig in ons systeem (Portum);
– Je bent kritisch naar bestaande processen en tools en doet gevraagd en ongevraagd voorstellen tot verbetering, waarbij het managen van het contract met voorkeursleveranciers onderdeel is;
– Je draagt zorg voor frequente rapportages ter onderbouwing van (non-)compliance en bereikte resultaten;
– Je bent verantwoordelijk voor het leiden van en/of deelnemen aan projecten of procesverbeteringen op het gebied van recruitment en inhuur van externe professionals;
– Je onderhoud contact met de voorkeurleveranciers die kandidaten aandragen en inhurende managers;
– Verbinding leggen en contact onderhouden met recruiters van eigen (vast) personeel;
– Hands on voor het organiseren van gesprekken en terugkoppelen van bevindingen.

Als Interim Recruiter (Senior) Externe Professionals / inhuur coördinator maak je deel uit van een samengesteld team met afgevaardigden van HR Services en HR-procurement. Samen ondersteunen wij de afdeling om hogere marktconformiteit in de tarieven en te bereiken en (markt)kennis te vergaren.

Functie-eisen 
Om in aanmerking te komen voor de rol van Senior Recruiter Externe Professionals / inhuur coördinator dien je het volgende in huis te hebben:
– minimaal een afgeronde HBO opleiding en 4 tot 7 jaar recruitment ervaring, bij voorkeur in een commerciële, technische, internationale, klantgerichte matrixorganisatie;
– ervaring hebben met het beïnvloeden van inhurende managers;
– ervaring in het leiden en uitvoeren van projecten en procesverbeteringen op het gebied van recruitment externe professionals; – uitstekende communicatieve vaardigheden in zowel Nederlands als Engels;
– in staat end-to-end te denken en impact te maken door kennis en ervaring maar vooral door jouw drive en passie om het beste resultaat te leveren;
– gewend zijn om zaken nauwkeurig af te stemmen, de regie te voeren over recruitmentprocessen en op een gepaste wijze te communiceren zowel met kandidaten, leveranciers inhurende managers als ook andere stakeholders;

Daarnaast zijn we op zoek naar een speciaal pakket aan competenties en capaciteiten. Zo verwachten we een initiatiefrijke kandidaat die over sterke project- en stakeholder management vaardigheden en goede business sense beschikt. Hij of zij durft initiatief te nemen en op onderzoek uit te gaan in deze complexe omgeving en je blinkt uit in het opbouwen van relaties met de business. Je bent gewend om zaken nauwkeurig af te stemmen, de regie te voeren over recruitmentprocessen en op een gepaste wijze zowel met kandidaten, leveranciers, inhurende managers als ook stakeholders te communiceren. Je voelt je prettig in een resultaatgerichte en dynamische omgeving en je herkent jezelf in de woorden ‘aanpakker’, ‘stressbestendig’ en ‘overtuigingskracht’.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Onze partners