Business Adviseur Sociaal Domein

Business Adviseur Sociaal Domein

  • Publicatie datum:19 april 2018
  • Aantal keer bekeken 538
0 Reacties
  • Opleidingsniveau Universiteit
    Ervaringsniveau Senior
    Aantal uur per week 9 tot 16 uur, 17 tot 24 uur
  • Start datum 01-05-2018
    Eind datum 01-05-2019
    Branche ervaring Gemeente
  • Soort contract ZZP, ZZP
Hilversum, Netherlands
Opdracht omschrijving

Opdracht
Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:

Wij zoeken een zelfstandige, richtinggevende adviseur met ruime ervaring in complexe samenwerkingsverbanden, verandervraagstukkken, coöperaties en publiek/private samenwerking. De adviseur is in staat om innovatieve projecten vanaf de idee-fase te toetsen op haalbaarheid, verkenningen uit te voeren en formaties te smeden. De adviseur is in staat om methodisch te werken aan cultuurverandering, tarifering en innovatieve juridische arrangementen. De adviseur heeft een bewezen track record in het samenwerken op alle bestuurlijke en politieke niveaus binnen overheid en marktpartijen en weet daardoor de juiste partijen bij elkaar te brengen en condities te creëren om projecten succesvol uit te voeren. De adviseur heeft kennis en ervaring van het sociaal domein, is in staat om die kennis over te dragen aan medewerkers in projecten en beschikt over een relevant netwerk in de regio.

De opdracht  voor de adviseur is de volgende:

  • Het begeleiden van het project ‘NOVA, een Nieuw Ondersteuningsmodel Voor Arbeidsontwikkeling’ van de pilot fase naar een duurzame samenwerking tussen de gemeente  en marktpartijen;
  • Het formuleren van een advies op het gebied van inkoop en aanbesteding, in samenwerking met de afdeling inkoop van de gemeente;
  • Het opleveren van een systeem van administratie, monitoring en evaluatie
  • Het adviseren van het management en de directie van het Sociaal Plein over interventies om te komen tot eventuele cultuurveranderingen die bijdragen aan de doelstelling ‘beste sociale dienst van Nederland’.

Betrekken van werkgevers
In het project staan inmiddels ook de werkgevers centraal. Het doel is om hen beter in staat te stellen om burgers met een afstand tot de arbeidsmarkt geheel of gedeeltelijk in dienst te nemen. De doelstelling is om werkgevers meer met elkaar te laten samenwerken en tegelijkertijd het bestaande instrumentarium beter in te zetten. Tijdens verschillende consultaties zijn de succesfactoren reeds geïnventariseerd. Een gevarieerde, representatieve groep werkgevers heeft commitment uitgesproken en het convenant ‘Werkt Samen’ ondertekend.

Onderdeel innovatieprogramma Sociaal Plein
De pilot maakt onderdeel uit van het innovatieprogramma op het Sociaal Plein en is, naast de directe effecten voor de deelnemers en de klantmanagers, ook een bron van informatie over nieuwe manieren van samenwerken met externe partners. In overleg met de kwartiermaker van het project worden als onderdeel van dit project bijeenkomsten belegd om deze kennis te delen.

Eisen
1. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in verandertrajecten
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met innovatieve publiek/private samenwerkingen

3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in het samenwerken met en begeleiden van medewerkers van een gemeentelijke sociale dienst 
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met coöperatievorming tussen publieke en private partijen, waaronder gemeenten