Projectmanagement ondersteuner (PMO) #KRTZ2389942

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 12 februari 2021
Reageren tot 15 februari 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Het betreft hier een interim opdracht voor de ontwikkeling van een online platform. Voor dit project zijn we op zoek naar een:

Projectmanagement Ondersteuner (PMO'er)

 

Opdrachtomschrijving:

De PMO’er fungeert als rechterhand van de projectmanager en heeft inzicht en overzicht over het hele project en de onderliggende deelprojecten. Daarnaast kan de PMO’er ook worden ingeschakeld voor andere trajecten die door de projectmanager of één van de projectleiders worden opgepakt of die nog moeten worden afgerond. Van de PMO’er wordt verwacht dat hij/zij ruime kennis heeft van en ervaring met het ondersteunen in grote projecten en de projectmanager kan adviseren t.a.v. inrichten en beheersing van de projecten. Bijvoorbeeld door inrichten van risicomanagement, kwaliteitsmanagement en issuemanagement. Ook communicatie over het project, rapportage over voortgang, documentmanagement, het organiseren en faciliteren van overleggen in het kader van het project horen bij de taken van de PMO’er. Van de PMO'er wordt een grote mate van zelfstandigheid verwacht, hij/zij heeft veel vrijheid om de rol op eigen manier in te vullen met als doel zoveel mogelijk van meerwaarde te zijn voor de projecten.

 

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Acteren als informatieknooppunt van het project bijv. m.b.t. projectdocumentatie
  • Inrichten en beheren van een projectdossier en van configuratiebeheer
  • Reviewen van diverse projectdocumentatie
  • Beheren van logs (o.a. risico-, wijzigingen-, issuelog) en bewaken actielijsten
  • Voorbereiden van maandrapportages; onderhouden van de mijlpalenplanning
  • Leveren van administratieve en logistieke ondersteuning aan de projectorganisatie
  • Organiseren project overleggen en beheer van de agenda’s van de PM en de PL’s.
  • Op (laten) stellen communicatie over het project.

 

 

Je voldoet aan de volgende eisen

Voor deze opdracht mogen wij geen ZZP’ers aanbieden. Ben je zzp en heb je toch interesse dan kunnen we je verlonen middels een tijdelijk payroll contract. Dat kan naast je zzp onderneming. 

  • HBO werk- en denkniveau
  • Prince 2 Foundation
  • Ervaring binnen de Rijksoverheid of een G4 gemeente in soortgelijke rol. (2 jaar)

 

Waar verder de voorkeur naar uitgaat

  • Ervaring met werken op afstand (video conferencing).
  • Ervaring met JIRA.
  • Affiniteit met en kennis van project- en procesmanagement.

Wie jij bent

  • Resultaat- en samenwerkingsgericht, 
  • sterk in plannen, organiseren en communiceren, 
  • onafhankelijk, 
  • zelfstandig, 
  • proactief, 
  • sympathiek, 
  • collegiaal 
  • optimistisch.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners