Interim Projectleider website #KRTZ8608654

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 24 januari 2020
Reageren tot 27 januari 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Bunnik
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 12 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO, HBO
ZZP tarief € 78 per uur
Salaris €5.000 - 5.500 €4.500 - 5.000 €4.000 - 4.500 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht
Je zorgt ervoor dat een nieuwe Typo3 website wordt gerealiseerd volgens het toptaken concept. Een goed voorbeeld van toptakenstrategie, plus sterke uitgebreide navigatie en zoekmogelijkheden is. Tijdens de fase van technische oplevering, begin je met mogelijk nog een belangrijker  traject: het herzien van de content voor de gemeentelijke producten en diensten. Je hebt daarbij contact met een tekstschrijver, de webredacteur, communicatieadviseurs, het kernteam voor de website en tal van inhoudelijke medewerkers. Je zorgt voor continuïteit, communicatie en draagvlak bij medewerkers, bestuurders en ook raadsleden voor de gekozen opzet. Ook toets je deze opzet bij een aantal inwoners. Zo werk je toe naar een toegankelijke, gebruiksvriendelijke en bruikbare website.

Het team
De projectleider website & contentontwikkeling maakt onderdeel uit van het cluster Communicatie van de afdeling BMO. Dit team bestaat uit vier communicatie-professionals.

Daarnaast overleg je tweewekelijks met het kernteam dat een vertegenwoordiging is van verschillende afdelingen en bespreek je de voortgang met je opdrachtgever. Ook is er nauw overleg met de aangetrokken webbouwer.

Taken
Activiteiten tijdens de projectperiode (kwartaal 1, 2 en 3 van 2020):

  • Opstellen realistische planning (bijvoorbeeld op basis van sprints);
  • Opstellen en/of aanscherpen programma van eisen;
  • Aansturen CMS leverancier m.b.t. ontwikkeling van de site;
  • Aansturing, regie en coördinatie van bouw en invulling redactieconcept;
  • Praktisch aansturen van proces met tekstschrijver en contenteigenaren;
  • Draagvlak creëren bij stakeholders;
  • Concept toetsen bij inwoners (inbouw van BETA-fase);
  • Optioneel: roadshow intern vóór lancering;
  • Beoordelen of er is voldaan aan de technische eisen vooraf;
  • testen & optimaliseren voor livegang.

Vereisten 
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider binnen een overheidsorganisatie;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het realiseren van online projecten, zoals bijvoorbeeld: websites, digitale platformen en webapplicaties binnen een overheidsorganisatie;
4. Aantoonbare werkervaring met de digitale dienstverlening en het concept van toptaken (gov.uk);
5. Een korte motivatietekst geschreven.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners