Interim Credit Controller #KRTZ4557008

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 28 mei 2020
Reageren tot 4 juni 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Mechelen
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 32 uur, 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Bank- | verzekeringswezen
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor  onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Credit Controller

Als Credit Controller begeleid je klanten waar sprake is van een verhoogd risicoprofiel, klanten waarbij sprake is van langdurige betalingsachterstanden en klanten waarbij de financieringsrelatie is of wordt beëindigd. Je analyseert zelfstandig de situatie van deze klanten, je komt binnen de richtlijnen tot een onafhankelijk oordeel over de te voeren strategie in een dossier en voert deze strategie ook zelfstandig uit. De strategie is gericht op het minimaliseren van de verliesrisico’s voor de organisatie waarbij je eveneens oog hebt voor het klantbelang. Om dit alles te bereiken is samenwerking nodig met diverse interne afdelingen zoals Sales, Legal, Assetmanagement en met externe partijen zoals curatoren, advocaten en vendoren.

Dagelijkse praktijk:

Behandelen van een klantportefeuille: je bent verantwoordelijk voor het zelfstandige beheer van je eigen portefeuille. Hierbij identificeer en analyseer je het probleem en kom je tot een plan van aanpak, daaronder ook begrepen het bepalen van een passende strategie.
Uitvoeren van exit/recovery proces: je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van een exit- of recoveryproces. Je handelt binnen de interne richtlijnen en wettelijke kaders om de gestelde zekerheden uit te winnen;
Aftercare management: Monitoren en sturen van het aftercare proces bij lopende default dossiers;
Analyseren: vaststellen van trends, doen en implementeren van verbetervoorstellen op het gebied van Leasing processen.
Interactie: Je hebt bij de behandeling van je dossiers uiteraard contact met andere externe professionals zoals curatoren, advocaten en adviseurs.

Door je achtergrond ben je in staat inhoudelijk het gesprek met hen aan te gaan. Daarnaast zorg je ook dat je interne klanten zoals Sales tijdig en proactief betrekt bij de behandeling van je portefeuille.

Eisen:

  • CV en motivatie dienen aangeleverd te worden in het NL;
  • Minimaal Bachelor afgestudeerd in een economische of juridische richting, zoals Management, Economie & Recht, Rechten, Bedrijfskunde;
  • Bewezen en uitgebreide kennis van het leasingproduct;
  • Kennis van financiële dienstverlenging;
  • Bewezen en uitgebreide kennis van het Collections & Recovery domein, inclusief kennis van het faillissementsrecht;
  • Sterke communicatieve vaardigheden: zowel telefonisch, mondeling en schriftelijk;
  • Vaardig of snel vaardig krijgen van diverse (inhouse) IT systemen;
  • Persoonlijke vaardigheden: Enthousiast, accuraat, analytisch, proactief en assertief;
  • Beheersing van de Franse taal is een pré;

Overige details:
De voorkeur gaat uit naar een kandidaat die woonachtig is in België. Eventuele intakes vinden digitaal plaats.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners