Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Training / Educatie / Coaching > Learning development specialist, Zorg & Welzijn > Beleidsmedewerker, Training / Educatie / Coaching > Docent, Zorg & Welzijn > Overig (Zorg & Welzijn), Training / Educatie / Coaching > Overig (Training / Educatie / Coaching)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Voor Avans Hogeschool zijn we op zoek naar een:Sectormanager Als interim sectormanager Zorg, Welzijn en Educatie (ZWE) geef je op een verbindende manier leiding aan het docententeam.
Je bent het eerste aanspreekpunt vanuit het team voor de directie. Met jouw diepgaande kennis van teamdynamiek stimuleer je eigenaarschap bij de teamleden en inspireer je hen het beste uit zichzelf te halen. Een belangrijk aandachtspunt voor de komende periode is dat er meer verbinding komt tussen de teams binnen AVD en met andere Avans collega’s en dat we meer van elkaar gaan leren. Daar speel jij een grote rol in. Jouw focus ligt op de ontwikkeling van medewerkers, teamontwikkeling, de HR-cyclus en verzuim. Daarnaast geef je sturing aan innovatie en kwaliteitszorg binnen de sector samen met de onderwijskwaliteitscommissie.
Tevens ben je verantwoordelijk voor implementatie en uitvoering daarvan. Dit doe je door sturing te geven op ontwikkeling, professionalisering en vernieuwing van de teams. Je bent duidelijk in je communicatie en je hebt het talent om onderwerpen, hoe lastig ze ook kunnen voelen, bespreekbaar te maken. Bij de aansturing van de sector word je ondersteund door de coördinator onderwijskwaliteit en de coördinator planning & organisatie.
Als lid van het MT ben je tevens medeverantwoordelijk voor het vertalen van de academiebrede visie naar jouw sector. Samen met je teams doe je onderzoek naar, analyseert, meet effecten en zet opdrachten uit op het gebied van groei studentaantallen, studenttevredenheid en kwaliteit onderwijs.
Samen met je collega MT-leden bereid je besluiten voor en draag je deze uit. Je koppelt visie en beleid aan concrete kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen en vertaalt academie brede doelstellingen door naar de sector. Je weet daarin een balans te vinden tussen streven naar kwaliteit enerzijds en betaalbaarheid en uitvoerbaarheid anderzijds.
Functie-eisen
– Een afgeronde masteropleiding.
– Ruime ervaring met situationeel leidinggeven én ervaring met het leiden van (cultuur)veranderingen en transities. Voorbeeldgedrag en executiekracht zijn hierbij belangrijke onderdelen.
– Feeling met het opleiden van werkende volwassenen. Hierdoor vind je snel jouw plek in de dynamische context van volwassenenonderwijs.
– Aantoonbare ervaring waaruit blijkt dat je in relatief korte tijd in staat bent om structuur aan te brengen, werkprocessen te verbeteren en te schakelen tussen strategische en operationele issues.
– Het vermogen om het grotere plaatje te overzien. Je voelt je niet alleen verantwoordelijk voor de sector, maar ook voor de academie.