Projectleider aanbesteding en implementatie Burgerzaken #KRTZ939541

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 9 mei 2024
Reageren tot 15 mei 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Senior
ZZP tarief € 105 per uur
Branche Gemeente
Verlenging Nee

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Opdracht
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor het succesvol aanbesteden en implementeren van de applicatie burgerzaken binnen de gemeenten. Je werkt nauw samen met verschillende stakeholders, waaronder interne teams, externe leveranciers en gemeentelijke partners, om ervoor te zorgen dat de projectdoelstellingen worden behaald binnen de gestelde tijdlijnen en budgetten.

Zoals het er nu voor staat, gaan direct na de gunning drie gemeenten van start. Begin volgend jaar starten nog eens drie andere gemeenten binnen de regionale samenwerking met de implementatie van de burgerzakenapplicatie. Dit betekent dat je voor de implementatie tegelijkertijd met minstens drie gemeenten aan de slag gaat.

Wie ben jij?
Je bent een zelfstandig professional die zich de materie snel eigen maakt. Complexe vraagstukken ga je niet uit de weg. En ook als de druk hoog is, werk je nauwkeurig en blijf je het speelveld overzien. Met heldere communicatie en goede sociale vaardigheden zorg je voor verbinding en voor een constructieve en prettige samenwerking.

Waar ga je ons mee helpen?

  • ‘Instappen’ op een lopende aanbesteding voor de vervanging van Burgerzaken applicatie; concreet betekent dit dat je start met het beoordelen van de status quo en vervolgens overgaat naar publicatie.
  • Gunning omzetten naar contractering, dienstverleningsovereenkomst en overige afspraken met betrekking tot planning, aanpak en kosten implementatie
  • Leiden van projecten voor de functionele implementatie (inrichting, training, organisatie van functioneel beheer, adoptie bij gebruikersorganisatie) van de applicaties (conform Programma van Eisen, aanbesteding Burgerzaken)
  • Opstellen en beheren van projectplannen, inclusief planning, budgettering en risicobeheer.
  • Coördineren van de inspanningen van de interne teams en die van de leverancier om projectdoelstellingen te bereiken.
  • Communiceren met belanghebbenden (stuurgroep, projectgroep, programmamanager en proceseigenaren) om de voortgang van projecten te rapporteren en eventuele knelpunten aan te pakken.
  • Identificeren van kansen en het doen van voorstellen voor procesverbetering en efficiëntie binnen burgerzakenprocessen.
  • Nazorg en overdracht aan proceseigenaar en beheerorganisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider;
3. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van burgerzaken bij de lokale overheid;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting van bestuurskunde, bedrijfskunde, informatiekunde (10 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met de ondersteuning van grootschalige (software) projecten en/of projecten van informatiekundige aard (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsprojecten (30 punten);
7. Certificeringen op het gebied van Prince 2, IPMA PMO / D;  kennis van Scrum / Agile methodieken (10 punten);
8. Maximaal uurtarief van € 115,- excl. BTW/ incl. reiskosten woon-werk, werk-werk verkeer , parkeerkosten  (20 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2024 (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • je bent Initiatiefrijk, proactief, nauwkeurig en hebt een positieve instelling
  • je hebt gevoel voor politieke- en bestuurlijke belangen en verhoudingen
  • je hebt ervaring met uitdagende samenwerkingsconstructies (GR, netwerk, etc.)
  • je bent communicatief vaardig om snel de essentie van de boodschap te brengen
  • je zoekt de verbinding, hanteert constructieve feedback, en doet dat met een lach.

Overige Informatie:

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 22 mei 2024 van 10:00 uur tot 14:00 uur.

De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Roermond    Uiterste reactiedatum: 24 mei 2024    Expertise: Overig (Bouw, techniek & Engineering), Projectmanager, Overig (Projectmanagement), Civiel engineer
Locatie: Schiphol    Uiterste reactiedatum: 21 mei 2024    Expertise: Overig (Bouw, techniek & Engineering), Projectmanager, Bouwplantoetser, Overig (Projectmanagement), Werkvoorbereider
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 21 mei 2024    Expertise: Projectmanager, HRM adviseur, Overig (Projectmanagement), HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 20 mei 2024    Expertise: Data analist, Data architect, Data engineer, Data consultant, Overig (ICT - Data & Analyse)

Onze partners