Interim Projectleider Zaaksysteem #KRTZ1414330

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 27 mei 2020
Reageren tot 4 juni 2020
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 12 uur, 16 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Hoewel er affiniteit gevraagd wordt met het onderwerp, zoeken we voor deze opdracht nadrukkelijk een specialist op het gebied van projectmanagement. De focus van de opdracht ligt dan ook op: het afstemmen van opdrachten/deelprojecten, het organiseren van teams per opdracht/deelproject, het maken van afspraken met betrokkenen (stakeholders), het maken/bewaken van de planning, het sturen op resultaat, de communicatie over de voortgang. Inhoudelijke keuzes/sturing m.b.t. Zaak Gericht Werken (ZGW) gaat via de opdrachtgever, periodiek via het opdrachtgeversoverleg en tussendoor (indien nodig) via de senior adviseur proces- en informatiemanagement.

Als Projectleider ben je verantwoordelijk voor het inrichten van de projectorganisatie, het maken van (deel)projectplannen, het bewaken van scope, tijd, geld en kwaliteit, het realiseren van rapportages, het onderkennen van en accuraat reageren op mogelijke risico’s. Je bent in staat om meerdere (deel) projecten gelijktijdig aan te sturen en weet als geen ander verwachtingen te managen naar alle betrokken stakeholders (op verschillende niveaus) en opdrachtgever.

Je hebt een coördinerende en bewakende rol waarbij je zorg draagt voor een optimale samenwerking tussen de (deel)projectteam(s), de rest van de organisatie en andere (externe) partijen. Een belangrijke taak van de projectleider is het ontlasten van teamleden in sleutelposities door het maken/bewaken van de werkverdeling.

Je vindt het leuk om kennis te delen en je bent leergierig, collegiaal en communicatief ingesteld. Je hebt overzicht en overtuigingskracht en weet een team te motiveren en vervult daarin een voortrekkersrol.

De volgende opdrachten/deelprojecten dienen in ieder geval te worden opgepakt/voortgezet:

  • Inrichten digitaal ondertekenen binnen zaaksysteem.nl
  • Inrichten digitaal verstrekken producten/diensten
  • Versterken inrichting archieffunctie zaaksysteem.nl
  • Inrichten/verbeteren functioneel beheerprocessen zaaksysteem.nl
  • Realiseren/implementeren koppeling zaaksysteem.nl en key2financien
  • Realiseren/implementeren koppeling zaaksysteem.nl MijnOveheid (berichtenbox en lopende zaken)
  • Verbeteren bestaande koppeling zaaksysteem.nl met omgevingsloket online (OLO)
  • Verbeteren inrichting zaaktype voor proces omgevingsvergunning

Over aanvullende opdrachten/deelprojecten wordt in het opdrachtgeversoverleg besloten.

Wat verwachten wij van jou:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Ervaring met projecten binnen de gemeentelijke informatievoorziening;
  • Aantoonbare kennis van en ervaring op het gebied van projectmanagement (specifiek in de rol van projectleider);
  • Goede analytische en conceptuele vaardigheden;
  • Klant-, oplossings- en resultaatgericht;
  • Vaardig om goede relaties te onderhouden met diverse stakeholders en relaties op diverse niveaus (operationeel, tactisch en strategisch);
  • Je hebt algemene kennis van en werkervaring met proces- en informatiemanagement en ICT en in het bijzonder van zaakgericht werken en van gemeentelijke systemen.

Eisen
1. CV en motivatie dienen aangeleverd te worden in NL;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor-niveau in de richting van informatiemanagement of vergelijkbaar;
3. Aantoonbare werkervaring met vraagstukken binnen het vakgebied informatievoorziening;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een gemeentelijke organisatie;
5. Aantoonbare kennis van Zaaksystemen, blijkend uit relevante werkervaring met Zaaksystemen.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten


Onze partners