Interim Projectcontroller Huisvesting – Rotterdam #KRTZ1800273

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 14 maart 2024
Reageren tot 18 maart 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Rotterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 mei 2025
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 80 - € 95 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Projectcontroller Huisvestingsproject

Locatie: Rotterdam / thuis 
Startdatum: juni 2024
Einddatum: juni 2025
Optie op verlenging: ja, 12 maanden
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja, maximaal uurtarief €95,- (all-in, excl. BTW)
Projectdetachering mogelijk: Ja, salarisindicatie obv 40 u p/w

Uiterste reactiedatum: 18 februari 2024 om 10:00 uur

 

Wij zijn op zoek naar een gedreven Projectcontroller Huisvesting om ons team te versterken. Vanwege de omvang, aard en diversiteit van onze projecten is het van essentieel belang om gerichte sturing en monitoring in te richten. Om deze reden zoeken we naar extra capaciteit om de rol van projectcontrol te vervullen.

Als Projectcontroller Huisvesting ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen en onderhouden van project-, portefeuille- en programmadashboards. Dit begint al bij de voorbereidende fasen van projectopdrachten en businesscases. Je werkt nauw samen met de afdeling projectmanagement en de afdeling Programmeren binnen de sector Huisvesting om de projectenportefeuille onder controle te brengen en te houden.

Doelstelling:

Je zult samen met een team van vier projectcontrollers werken aan het optimaliseren en onderhouden van de controle op ongeveer 80 – 100 lopende projecten. Het doel is om afwijkingen van de jaarlijkse prognose binnen acceptabele grenzen te houden, risico's tijdig te signaleren en te rapporteren, en een betrouwbare voorspelling op portefeuilleniveau te bieden.

Verantwoordelijkheden:

  • – Tijdige, accurate en volledige informatie verstrekken voor periodieke rapportages aan stuurgroepen en voor lijnverantwoording.
  • – Risico's signaleren en rapporteren.
  • – Tijdig prognoses aanleveren per project met betrekking tot investeringen en exploitatie voor financiële modellering (maandelijks).
  • – Zorgen voor een juiste inrichting van de projectadministratie per project.

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het verstrekken van informatie aan projectmanagement binnen de GOTIK(R) beheersingselementen en het verstrekken van voortgangsrapportages aan het managementteam Huisvesting via het team Programmeren en stuurgroepen.

Taken:

  • – Bewaken van projectdoelstellingen door proactief beheer van tijd, geld, scope, risico's en organisatie.
  • – Verzorgen van periodieke financiële- en managementvoortgangsrapportages, inclusief nauwkeurige capex-cashflow planningen voor Treasury.
  • – Regisseren van de AO/IC-projectorganisatie en implementeren van verbeteringen in processen, procedures en controlesystemen.
  • – Bijdragen aan Planning & Control-werkzaamheden van de sector Huisvesting zoals perioderapportage, cash-flow prognose, (meerjaren) forecasting/budgettering.
  • – Waarborgen van compliance met financieringsdocumentatie gedurende de bouwfase van het project.

Speelveld:

Je zult regelmatig contact hebben met projectleiders, coördinatoren van projectleiders, het team Programmeren binnen de sector Huisvesting, de Financiële Uitvoeringsorganisatie (FUO), de afdeling Inkoop, de afdeling ICT, de afdeling Ruimte Management en Technisch Beheer.

 

FUNCTIE EISEN & – WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €95,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).

Vereisten:

  • – Minimaal een afgeronde, erkende en volwaardige HBO-opleiding.
  • – Minimaal 4 jaar aantoonbare financiële werkervaring met vastgoed- of gebiedsontwikkelingsprojecten.
  • – Ervaring met financieringsvraagstukken
  • – kennis van de Prince2-methodiek zijn vereist.
  • – Aantoonbare ervaring binnen de overheidssector is een pré.

Competenties:

  • – Klantgerichtheid: Je hebt oog voor de behoeften van interne stakeholders en zorgt voor passende oplossingen.
  • – Kwaliteitsgerichtheid: Je streeft naar nauwkeurigheid en excellentie in je werk.
  • – Initiatief: Je neemt proactief de leiding en zoekt naar mogelijkheden voor verbetering.
  • – Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Je communiceert helder en effectief, zowel mondeling als schriftelijk.

Als Projectcontroller Huisvesting heb je een cruciale rol in het waarborgen van de financiële gezondheid en het succes van onze projecten. Je zult een belangrijke bijdrage leveren aan het realiseren van onze doelstellingen en het verbeteren van onze processen. We kijken uit naar je sollicitatie en het delen van jouw expertise binnen ons team.

Overige: Standplaats is Arnhem (kantoordagen zijn maandag, dinsdag en donderdag; 2 van deze dagen minimaal op kantoor), overige dagen hybride; Bij een intake gaat de voorkeur uit naar een gesprek op locatie.

 

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 40 uur p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners