Interim Business Controller – regio Amsterdam #KRTZ4667336

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 8 februari 2024
Reageren tot 14 februari 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amsterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 15 september 2024
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Business Controller (32 – 36 uur) 

Locatie: omgeving Amsterdam
Startdatum: zsm
Duur: 6 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 32 – 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering mogelijk: Ja (salarisindicatie obv 36 u p/w)

Uiterste reactiedatum: 15 februari 2024 om 16:00 uur

Algemene omschrijving
Wij zoeken een ervaren Businesscontroller voor het cluster dienstverlening.

Het team Financiën en Control is verdeeld in 4 clusters: fysiek, sociaal, dienstverlening en financiële administratie. Voor het cluster dienstverlening zijn wij opzoek naar een ervaren business controller. Het cluster dienstverlening omvat een drietal afdelingen met daarin diverse taakgebieden. In het cluster dienstverlening vallen de afdelingen:

  • Afdeling Publiekszaken;
  • Afdeling Interne Advisering (met onder andere de taakgebieden, bestuur, inkoop, HRM, financiën en control);
  • Afdeling interne dienstverlening (met onder andere de taakgebieden ICT, informatiemanagement, facilitaire zaken en belastingen).

Jij bent het financiële baken voor de teammanagers in het cluster Dienstverlening. Cijfers kennen voor jou geen geheimen. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor teammanagers en helpt deze om grip te krijgen en te houden op de financiën. Daarnaast adviseer je proactief op alle aspecten die de bedrijfsvoering raken én begeleid je de teammanagers bij het opstellen van de diverse planning en control producten. Denk hierbij aan de jaarrekening, voorjaarsnota, begroting etc. Aantoonbare kennis en ervaring met de Planning en Control cyclus van gemeenten en kennis van de BBV zijn dan ook een must. Daarnaast ben je pragmatisch ingesteld en standvastig waar nodig. Je communiceert makkelijk, beschikt over de nodige bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte businesspartner voor het management. Daarnaast heb je een hands-on en proactieve mentaliteit, kun je zelfstandig financiële vraagstukken oppakken en ben je in staat om een analytische en pragmatische houding af te wisselen. Je kan afhankelijk waar dat nodig is op verschillende afdelingen / teams worden ingezet dan wel op verschillende projecten.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden:

  1. (pro) actieve advisering op het gebied van financiën en de overige PIOFACH aspecten;
  2. Het periodiek opstellen en bijhouden van risico dossiers (tactisch en strategisch);
  3. Het opstellen van controle dossiers;
  4. Het leveren van een belangrijke bijdrage bij het monitoren en optimaliseren van de bestaande bedrijfsprocessen in samenspraak met teammanagers en onze interne accountantsdienst;
  5. Het opstellen van (financiële) maandrapportages.

 

FUNCTIE EISEN- EN WENSEN:

  • Beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller bij een gemeente met meer dan 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college én het opstellen van planning en control producten (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een afgeronde cursus BBV (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van een administratie én het opstellen van controle dossiers ten behoeve van de accountantscontrole.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief of Salarisindicatie obv 40 u p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners