Interim Assistent Afdelingshoofd Beleid #KRTZ4621680

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 17 april 2020
Reageren tot 20 april 2020
Bekeken Zichtbaar voor PRO
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eindhoven
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
ZZP tarief € 75 per uur
Branche Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Assistent Afdelingshoofd Beleid

De afdeling
Het team beleid valt onder de afdeling Beleid en Strategie. Het team Beleid werkt samen met en onder supervisie van de ontwikkelaars aan de verschillende opgaven. De beleidsadviseurs dragen bij aan de beleidsontwikkeling per opgave, schrijven stukken ter (bestuurlijke) besluitvorming en stellen verordeningen op. Daarnaast zijn zij belangrijke gesprekspartners.

Wat maak jij als assistent afdelingshoofd Beleid?
De ontwikkeling naar een toekomstbestendige afdeling Beleid vraagt van jou de komende tijd een aanpak gericht op verandering in de functies en rollen. Onderdeel van jouw functie is om samen met het afdelingshoofd Beleid de veranderopgave voor de afdeling verder vorm te geven.
Daarnaast draag je uit wie we als gemeente en sociaal domein willen zijn. Dat vraag je ook van je medewerkers. Je maakt afspraken over te behalen resultaten en over houding en gedrag én je spreekt hen daar op aan. Je geeft ruimte en vertrouwen, coacht, confronteert en faciliteert. Je hebt oog voor hun ontwikkeling.
Je haalt buiten naar binnen. Stimuleert en verwacht ook van je medewerkers dat ze in netwerken en coalities werken, binnen en buiten de organisatie. Ook zelf onderhoud je contacten met belangrijke relaties en bevorder je de samenwerking intern en met andere gemeenten en organisaties.

Jouw belangrijkste taken zijn:
• Je overlegt met het afdelingshoofd over o.a. de sturing van medewerkers en de ontwikkelingen die op de afdeling afkomen;
• Het afdelingshoofd is eindverantwoordelijk voor de inhoudelijke en personele kwaliteit van de afdeling. De assistent afdelingshoofd voert deze taken samen met het afdelingshoofd uit;
• Je zorgt ervoor dat de medewerkers van de afdeling het beste uit hun vakmanschap te halen;
• Je geeft de medewerkers de ruimte bij het vormgeven van hun eigen verantwoordelijkheid, waar nodig treed je op de voorgrond en hak je knopen door;
• Je zorgt ervoor dat de P&O jaarcyclus goed doorlopen wordt en je stelt doelen op en stuurt op resultaten;
• Je ziet er op toe dat nieuwe werkzaamheden worden ingebracht en geborgd binnen de afdeling;
• Je treedt op als gesprekspartner voor het management en je positioneert je binnen in- en externe netwerken.

Wij zijn op zoek naar een kandidaat met gemeentelijke ervaring, in een bestuurlijke omgeving.
Minimaal 28 uur per week beschikbaar.

– HBO/WO- werk- en denkniveau
– Leidinggevende ervaring
– Werkervaring in een complexe organisatie (bestuurlijk) / Softskills die meewerken aan het ondersteunen van medewerkers in lastige thuiswerksituaties
– Gemeentelijke ervaring
– Ervaring met verandertrajecten te begeleiden
– Beschikken over meerdere beïnvloedingsstijlen om zowel individuele beweging als in teamverband te realiseren.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Ridderkerk    Uiterste reactiedatum: 9 dec 2020    Expertise: Administratief medewerker, Overig
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 6 dec 2020    Expertise: Teamleider, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Nieuwegein    Uiterste reactiedatum: 30 nov 2020    Expertise: Administratief medewerker, Overig
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 29 nov 2020    Expertise: Salarisadministrateur, Overig

Onze partners