Interim Afdelingsmanager Sociaal Domein #KRTZ0759434

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 28 mei 2020
Reageren tot 7 juni 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Hilversum
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De organisatie op zoek naar een innovatieve afdelingsmanager Sociaal Domein. In deze uitdagende functie stuur je zes teammanagers aan die allemaal actief zijn binnen de beleidsontwikkeling en uitvoering van het Sociaal Domein en heb je indirect een span of control van 150 medewerkers.  Je bent eindverantwoordelijk voor het aantal fte, budget en kwaliteit van de uitvoering van de afdeling. Als afdelingsmanager ga je aan de slag met het vormgeven aan de ingezette verandering binnen het Sociaal Domein. Je geeft op een coachende manier en inspirerende wijze leiding, je bent in staat om ruimte en richting te geven en zet anderen in hun kracht. Je stuurt via de teammanagers op kwaliteit van de interne en externe advisering. Je ontwikkelt en coacht de teammanagers en spreekt het zelf oplossend vermogen van hen aan. Je kunt als geen ander je coaching vaardigheden in zetten om advieskracht van de teammanagers te verhogen naar een strategisch niveau. Daarnaast ben je in staat om grenzen en kaders te stellen.

De organisatie heeft de transitieperiode van de decentralisaties goed doorstaan. De taken zijn ingebed en inwoners ontvangen de zorg die nodig is. Maar de ambitie van het bestuur is groter. De gemeente streeft naar een integrale en gebiedsgerichte werkwijze. Het uitgangspunt is nadrukkelijk wat iemand wel kan en het bieden van de zorg en ondersteuning die past en verder helpt. Samen met de partners in de Sociale basis wordt gewerkt aan zoveel mogelijk normaliseren en demedicaliseren. Naast ambitie spelen ook de toenemende vraag en oplopende kosten een belangrijke rol. Hierdoor neemt de behoefte aan (over)zicht en sturing op de inhoud, de kwaliteit en de financiën binnen het Sociaal Domein toe.

Om hier sturing aan te geven hebben we ervoor gekozen om met behulp van het 7S model (+1) van McKinsey de bedrijfsvoeringsagenda op te stellen.  Doordat we beperkt werken door de maatregelen i.v.m. de Corona crisis hebben we dit proces nog niet volledig kunnen afronden. Met name de S-en die te maken hebben met de wat meer “zachte” kant van het model (Staff, Shared values etc.) moeten nog worden vormgegeven.

De focus binnen deze opdracht ligt op het door ontwikkelen en uitvoeren van deze bedrijfsvoeringsagenda voor het Sociaal Domein.

Als Afdelingsmanager ga je samen met het management,  medewerkers en omliggende adviserende functies binnen het Sociaal Domein deze agenda verder uitwerken en uitvoeren om in samenhang en betekenisvol de organisatie klaar te laten zijn voor de volgende fase van transformeren.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden

  1. Verder uitwerken bedrijfsvoeringsagenda op basis van het 7S (+1) model van McKinsey
  2. Uitvoeren bedrijfsvoeringsagenda
  3. Coachen MT
  4. Aanspreekpunt College en Directie
  5. Aanspreekpunt voor de Adviesraad en de Cliëntenraad
  6. Voorzitter Klankbordgroep

Eisen
1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als manager binnen het sociaal domein.
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als afdelingsmanager sociaal domein binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van verandertrajecten binnen het sociaal domein;
5. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van managers;
6. Aantoonbare werkervaring met een indirect span of controle van 150 medewerkers;
7. Uiterlijk beschikbaar per 22 juni 2020.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners