Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Juridisch > Jurist, Juridisch > Juridisch adviseur, Juridisch > Overig (Juridisch)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Opdracht
Als handhavingsjurist OOV ben je verantwoordelijk voor de juridische begeleiding en gemeentelijke vertegenwoordiging bij de bestuursrechtelijke handhaving van dossiers op het gebied van de Openbare orde en veiligheid, de APV, Drank- en Horecawet en Bijzondere Wetten. Het actief inzetten van de Wet Bibob en Opiumwet maakt hiervan ook onderdeel uit.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit het opstellen van waarschuwingsbrieven, vooraankondigingen, spoedbestuursdwangbesluiten, invorderingsbesluiten, last onder bestuursdwang en dwangsom, aanpassingen APV. Evenals het behandelen van zienswijzen en de vertegenwoordiging van de opdrachtgever in rechte. Daarnaast fungeer je als juridische vraagbaak en aanspreekpunt voor diverse interne afdelingen en ondersteun je bij implementatie, interpretatie en toepassing van complexe wet- en regelgeving.
Wat breng je mee?
Je bent een ervaren professional en een goede gesprekspartner van het bestuur en de collega’s binnen de organisatie op het gebied van Openbare Orde en Veiligheid. Je hebt een afgeronde juridische HBO of WO opleiding. Minimaal 3 tot 5 jaar relevante werkervaring binnen een gemeente, omgevingsdienst, provincie, adviesbureau of ontwikkelaar in een soortgelijke rol
Je hebt kennis  van Openbare orde en veiligheid, de APV, Drank- en Horecawet en de Bijzondere Wetten. Je bent proactief, omgevingsbewust, daadkrachtig, initiatiefrijk, stressbestendig en resultaatgericht. Je weet risico’s goed in te schatten en te beheersen. Je hebt ervaring in de coördinatie van complexe dossiers.
Vereiste kennis/ervaring
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
2. Een maximaal uurtarief van €80,00 per uur incl. reiskosten/fee, exclusief BTW.
Wensen
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in juridische richting.
4. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 3 jaar.
5. Aantoonbare juridische werkervaring op het gebied van APV, Bijzondere Wetten en Veiligheid/Ondermijning (duidelijk uiteengezet in het cv middels een toelichting).
Competenties
- Analytisch;
- Communicatief;
- Kwaliteitsgericht;
- Samenwerken.
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het bovengenoemde profiel voldoet.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 20 oktober 2021 tussen 09.00 en 10.30 uur of van 14.00 tot 13.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 oktober 2021 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) zal worden verzocht.