Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Opdracht omschrijving
Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een enthousiaste, proactieve aanpakker; iemand die naast de beschreven administratieve Sales Support werkzaamheden ook in de toekomst orderbeheer werkzaamheden oppakt.
Doel van de afdeling: Het doel van het Customer team is het adviseren over communicatie oplossingen en het managen van klantverwachtingen en klanttevredenheid.
Verantwoordelijkheden Customer team:
• Service Level Management draagt zorg voor het continu onderhouden en verbeteren van de door de klant gevraagde dienstverlening.
• Business Relationship Management creëert en identificeert de behoeften van klanten
• Business Planning creëren van een gezamenlijk business plan en roadmap
• Demand Management is verantwoordelijk voor inzicht in, anticiperen op, en het beïnvloeden van de klantvraag naar diensten.
• Op termijn orderbeheer en het verwerken en clean maken van binnengekomen orders van onze klanten
Doel van de functie Sales Support:
• Inhoudelijk en administratief ondersteunen van de Accountmanager / Servicemanager en beantwoorden van vragen van in- en externe klanten, met als doel de Accountmanager / Servicemanager optimaal te ondersteunen in de relatie met klanten.
• Het verwerken van aanvragen, offertes en orders
• De communicatie en ondersteuning hiervan naar de interne en externe klanten.
Hoofdtaken en/of verantwoordelijkheden:
• Sales ondersteuning: ondersteunen van pre-sales- en after sales activiteiten, vertalen van klantvragen in offertes, aanvragen van calculatie, verzenden van offertes naar klanten in overleg met de Accountmanager/ Servicemanager.
• Aannemen en zorgdragen voor de afhandeling van vragen van afdelingen en klanten ter ondersteuning van en/of vervanging bij afwezigheid van de Accountmanager.
• Adviseren van de interne organisatie over de klantwens en klantcommunicatie, begeleiden van de interne organisatie in de relatie met klanten en inspelen op kritische klantsituaties.
• Administratief verwerken van de aanvragen en orders.
• Op termijn clean maken van de orders zodat ze uitgevoerd kunnen worden door de andere portfolio teams en partners.
Eventuele kritische succesfactoren voor de functie, die een rol spelen in de selectie van een kandidaat:
• Proactief
• Is doelgericht en weet met overtuiging doelstellingen te bereiken.
• Is sensitief in de omgang met zowel interne als externe relaties.
• 5 jaar of meer relevante werkervaring als Sales Support Medewerker.
• Ervaring binnen grote (multi)nationals.
• Werk- en denkniveau: MBO+ werk- en denkniveau.