Sr. Adviseur Projectbeheersing | PMO #KRTZ9215907

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 7 februari 2020
Reageren tot 12 februari 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amsterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 70 per uur
Salaris €3.000 - 3.500 €3.500 - 4.000 per maand
Branche Industrie, Logistiek | Vervoer, Zakelijke dienstverlening, Bouw | Vastgoed
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Voor onze opdrachtgever zijn we op zoek naar een Adviseur Projectbeheersing. 

Doel van de functie
Het ondersteunen van verschillende projecten als Adviseur Projectbeheersing met de focus op Configuratie-, Issue- Change Management (CIC).

Recentelijk zijn enkele nieuwe (middel)grote projecten opgestart; Hierbij zoeken we iemand die de verschillende Project Managers in algemene zin kan ondersteunen, met de focus op het beheren en beheersen van de configuratie, de issues en changes binnen het project.
In overleg met individuele Project Managers kan ook de Project Board Secretaris rol onderdeel zijn van de functie.

Kaders
Binnen de afdeling wordt met Prince2 gewerkt, welke is vertaald in de STAP methodiek (Standaard Aanpak Projecten).

Algemene informatie
Z.s.m. voor 4 dagen per week (32-36uur), waarbij beschikbaarheid op di en do vereist is.
In eerste instantie contract voor één jaar met de insteek van verlenging daarna.

Projectbeheersing, focus Configuratie-, Issue- en Changemanagement
• Verantwoordelijk voor het issue- en changeproces binnen de projecten. Dit houdt onder andere in het registreren en monitoren van issues en changes, ophalen van de impact, advies uitbrengen en zorgdragen voor besluitvorming op het juiste niveau;
• In overleg met Project Manager, afstemming met Project Control en Risico Manager over de uitnutting van het risico- en changebudget;
• Maandrapportage per project over issues en changes;
• Advies over issues en changes aan de Project Managers;
• In overleg met elke Project Manager evt. de rol van Project Board Secretaris uitvoeren (agenda opstellen, verzamelen en uitsturen stukken en notuleren);
• Implementatie en coördinatie van configuratiemanagement inclusief zorgdragen voor heldere baselines en controle op een up to date projectdossier in SharePoint;
• Voor alle projecten geldt dat, in overleg met de Project Managers, bespreekbaar is om bredere ondersteuning te bieden (bv bij het helpen opstellen van management producten zoals de PID of het inventariseren van lessons learned);
• Op afdelingsniveau samenwerken met andere Projectadviseurs om eenduidigheid van de discipline te garanderen;
• (Indien van toepassing) In de rol van Project Board Secretaris de agenda opstellen, stukken verzamelen en notuleren;
• Project Managers gevraagd en ongevraagd advies geven over het succesvol beheersen en aansturen van het project.

Eisen:
• Minimaal HBO werk- en denkniveau;
• Minimaal 5 jaar werkervaring waarvan minimaal 3 jaar relevante ervaring in werken binnen project / programma organisaties in een PMO-team, bijvoorbeeld in de rol van (Senior) Adviseur Projectbeheersing / Allround PMO; Een sterke pré is als deze ervaring is opgedaan in bouw en/of installatietechnisch programma’s en/of projecten;
• Kennis van Prince2 (minimaal certificaat Prince2 Foundation of bereid zijn dit binnen één maand te halen) en bij voorkeur ervaring met werken in een Prince2 projectomgeving;
• Kennis van P3O;
• Kennis en ervaring met SharePoint en MS Office, m.n. Excel.

Competenties
• Proactieve instelling;
• Communicatief vaardig op verschillende niveaus;
• Organisatorische vaardigheden;
• Klantgericht;
• Goed in een team kunnen samenwerken, maar ook zelfstandig;
• Vormt zelfstandig een oordeel, zonder zich te laten beïnvloeden door anderen;
• Organisatiesensitief (gezien de vele stakeholders en gevoelige omgeving);
• Nauwkeurig en accuraat.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 8 jul 2024    Expertise: Administratief medewerker, Overig (Administratief)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 26 jun 2024    Expertise: Corporate recruiter, Recruitment support, Recruiter, Overig (Recruitment)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 jun 2024    Expertise: Functioneel beheerder, Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 26 jun 2024    Expertise: Teamleider, Management (Sociaal Domein), Overig (Sociaal Domein), Overig (Management & Consulting)

Onze partners