Projectmanagement ondersteuner | PMO #KRTZ8622170 | KROOTZ Interim & ZZP

Projectmanagement ondersteuner | PMO #KRTZ8622170

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 3 februari 2021
Reageren tot 4 februari 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 24 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
Salaris €4.500 - 5.000 €4.000 - 4.500 per maand
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

 

Project

Situatieschets:

Het betreft hier een complex project. Het team werkt in een rijksbrede keten aan het regeringsbeleid de overheid digitaler te maken.

Tot 1 juli wordt er aan de hele keten van informatie systemen gewerkt. Vanaf 1 juli 2021 zal de implementatie/uitrolfase starten.

 

Probleemstelling en doel:

Binnen het projectteam voor is behoefte aan een PMO’er die op operationeel niveau ondersteuning biedt op het vlak van de project hygiëne (met name: projectdocumentatie, capaciteitsbeheer, financieel beheer, risicobeheer), communicatie (project update/organisatiebreed, voortgangsrapportage voorbereiden, verslagen van overleggen), projectorganisatie (plannen, organiseren en voorbereiden van diverse overleggen).

Men wil verbeteringen doorvoeren om zowel de kwaliteit van de software als de kwaliteit van het ontwikkelproces naar een hoger niveau te tillen. Met het gebruik van de Agile ontwikkelmethodiek wil men hiervoor een belangrijke randvoorwaarde invullen. Goed kunnen samenwerken binnen een multidisciplinair scrum-team in een multi-stakeholder omgeving en ervaring met het werken in een Agile omgeving, is belangrijk.

 

Functieomschrijving

De PMO’er ondersteunt de projectmanager de verschillende teams die werken aan het project. Het project wordt uitgevoerd conform de SAFe methodiek met als doel de voorwaarden van kwaliteit, tijd, budget en scope te realiseren.

 

Taken en verantwoordelijkheden:

  • De opzet en het beheren van de projectinformatie (single point of source) en het digitale projectarchief;
  • Het bijhouden van de projectplanning (inclusief vakantieplanning);
  • Het proactief ondersteunen bij geplande planningsactiviteiten;
  • Het bijwerken van actie- en besluitenlijsten en bewaken;
  • Helpen bij het opstellen van beheerdocumentatie;
  • Het proactief ondersteunen bij geplande projectmanagementrapportages (financiële prognoses, risicomanagement, levering van features, (opvolging) van issues;
  • Bijeenkomsten en workshops organiseren en faciliteren;
  • Meehelpen voorbereiden van escalaties over issues/risico’s en de vereiste noodmaatregelen/mitigerende maatregelen en voor het programmamanagement;
  • Bijhouden van zowel Azure Devops als Confluence
  • Faciliteren bij de uitvoering van (externe) reviews over de opgeleverde producten.

Eisen waaraan je moet voldoen

 

-Kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau.

-Kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar werkervaring als projectmanagement ondersteuner (PMO) bij voorkeur in grote multi-stakeholder IT-projecten.

 

Waar verder de voorkeur naar uitgaat

-Kandidaat heeft kennis van/ervaring heeft met; werken als PMO’er in een Agile omgeving met Scrum teams.

-Kandidaat heeft kennis van/ervaring met bijhouden van project-hygiëne en kunnen werken met projectmanagement tools als Azure DevOps en en MS Project.

-Kandidaat heeft kennis  van/ervaring met; Microsoft office suite en Atlassian producten als Confluence

 

De volgende karakter eigenschappen zijn van belang:

a. Sterke communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift)

b. Energiek, proactief en flexibel

c. Stressbestendig

d. Gestructureerd met oog voor detail

e. Zelfstandig

 

Verder voldoe je aan onderstaande punten

a. Bij voorkeur per medio februari

b. Bij voorkeur voor 24 uur per week

c. Bij voorkeur beschikbaar gedurende de initiële inhuurperiode en de verlengingsopties

Bij voorkeur beschikt de kandidaat over een eigen (ontwikkel-)laptop met toegangswoord, versleutelde harde schijf (encryptie), up to date antivirussoftware en een t.b.v. de uit te voeren werkzaamheden.

 

Let op: Uitsluitend Nederlandstalige CV’s indienen met het liefst een max van 7 pagina’s.

Let op: Zorg ervoor dat alle eisen duidelijk terug komen in het CV. Het biedt daarnaast een groot pluspunt als ook de wensen & competenties terugkomen in het cv.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Alkmaar    Uiterste reactiedatum: 26 jul 2021    Expertise: Projectmanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 14 jun 2021    Expertise: MarCom adviseur, Overig (Communicatie), Overig (Marketing)
Locatie: Roosendaal    Uiterste reactiedatum: 18 jun 2021    Expertise: Medewerker Marketing & Communicatie, Overig (Communicatie)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 15 jun 2021    Expertise: Administratief medewerker, Financieel medewerker, Overig (Sociaal Domein), Overig (Administratief)

Onze partners