Projectmanagement Officer (PMO) – Arnhem #KRTZ2796584

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 23 mei 2024
Reageren tot 27 mei 2024
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Arnhem
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2024
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
ZZP tarief € 65 - € 75 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: PMO Professional IT Technology (32 – 36 uur)

Locatie: Arnhem/hybride
Hybride bespreekbaar: Ja
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: 31 december 2024
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 32 – 36 uur
ZZP mogelijk: Ja
Projectdetachering mogelijk: Ja, salarisindicatie obv 36 u p/w

 

Uiterste reactiedatum: z.s.m, uiterlijk 27 mei 2024 – 16:00 uur

 

Wij zijn op zoek naar een PMO Professional. Dit betreft een operationeel / tactische opdracht opdracht.

 

De afdeling

De afdeling BTO (Business Technology Organisation) is verantwoordelijk voor het ontwikkelen, realiseren en beheren van IT-technologie. Net als het energielandschap wordt de IT-omgeving gekenmerkt door dynamiek en de behoefte om snel te kunnen reageren op klantvragen. Daarom hebben we een eenheid gecreëerd die wendbaar is en snel kan aanpassen aan toekomstige eisen, in een omgeving waar medewerkers betrokken zijn. Open en transparant.

De rol van de eenheid is niet alleen om aan de behoeften van het bedrijf te voldoen, maar ook om nieuwe inzichten en ideeën te ontwikkelen en te helpen nieuwe doelen effectiever en efficiënter te bereiken binnen een integrale samenwerking met de andere eenheden. Dit gebeurt niet alleen door automatisering, maar ook door datagestuurde beslissingen, standaardisatie en digitalisering van processen.

 

Opdracht van de Projectondersteuner / PMO 

Er wordt een nieuw portfolio management framework en proces (PMP) geïmplementeerd voor bedrijfsverbeteringsinitiatieven. Een kwartaalstuur aanpak wordt ingevoerd om aan de hoge marktvraag te voldoen, dit omvat agile werkwijzen en traditionele projectsturing (nog grootste gedeelte). Het programma loopt tot het einde van 2023. Het PMP-proces is gestructureerd over drie waardestromen (Systemen & Markten, Asset Chain, Enablement) en wordt parallel geïmplementeerd. Er is een stabiel Program Office (PMP Centraal team) om deze nieuwe werkwijze te implementeren, en er is extra ondersteuning nodig van een PMO professional.

De PMO support professional werkt nauw samen met zowel de programmamanager, het centrale PMP-team en alle waardestroomleden (bijv. portfoliomanagers, coaches). Deze rol vereist stakeholdermanagement door het hele bedrijf. Je bent verantwoordelijk voor het beheren en uitvoeren van het implementatieplan en het creëren van materialen om collega's te ondersteunen in hun leertraject.

Hoofdtaken en Verantwoordelijkheden

  • Coördineren van activiteiten over meerdere waardestromen en het faciliteren van duidelijke communicatie op team- en bedrijfsniveau.
  • PMP-theorie toepasbaar maken door het creëren van PowerPoint-documenten en communicatiemateriaal voor gebruik in de werkstromen.
  • Onderhouden van programmagovernancestructuren en zorgen voor naleving van organisatorische standaarden en procedures.
  • Samenwerken in cross-functionele teams en de programmamanager en werkstroomleiders ondersteunen bij het bereiken van projectdoelen.
  • Bijhouden van nauwkeurige en up-to-date projectdocumentatie, inclusief projectplannen, risicoregisters en andere relevante documenten.
  • Beheren van relaties met verschillende stakeholders, zorgen voor hun betrokkenheid en het verstrekken van tijdige en accurate informatie ter ondersteuning van besluitvorming.

 

 

FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €85,- (excl. BTW);

Profiel

  • Bachelor diploma in Bedrijfskunde, Projectmanagement of een gerelateerd veld.
  • Aantoonbare ervaring in een ondersteunende rol binnen een Program Management Office.
  • Bekendheid met agile projectmanagementmethodologieën; sterke voorkeur voor kennis van scaled agile framework. Certificering in SAFe LPM is een pre.
  • Sterke vaardigheden in PowerPoint-ontwikkeling.
  • Vaardig in projectmanagementtools en -software.
  • Uitstekende interpersoonlijke en communicatieve vaardigheden.
  • Detailgericht met een focus op het leveren van werk van hoge kwaliteit.
  • Proactief en zelfgemotiveerd met een bereidheid om nieuwe uitdagingen aan te gaan.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Engels, daarnaast zijn communicatieve vaardigheden in het Nederlands en/of Duits een pre.
  • Je houdt van vrijheid en je bent flexibel. Je bereidheid om eens per 4-6 weken naar Duitsland te reizen voor zakenreis.

 

Interesse? Solliciteer nu en help bij de versnelling van de energietransitie!

 

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 36 uur p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 23 jun 2024    Expertise: Financial controller, Business controller, Overig (Financieel)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 23 jun 2024    Expertise: Administratief medewerker, Overig (Administratief)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 2 jul 2024    Expertise: Directeur, Teamleider, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2024    Expertise: Scrum master ICT, Agile coach, Projectmanager, Projectmanager ICT, Programmamanager, Overig (Projectmanagement), Programmamanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement), Overig (Training / Educatie / Coaching)

Onze partners