Project Management Officer #KRTZ736968

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 29 juli 2022
Reageren tot 16 augustus 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Apeldoorn
Start datum 1 september 2022
Eind datum 31 augustus 2023
Aantal uur 12 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract, Detacheringscontract
Opleidingsniveau HBO
Ervaringsniveau Senior
ZZP tarief € 75 per uur
Branche Overheid, ICT
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Project Management Officer

Standplaats: Apeldoorn
Startdatum: 01-09-2022
Einddatum: 31-08-2023
Optie tot verlenging 2 x 6 maanden
Uren per week: 12

Opdrachtomschrijving:

Een PMO is een onmisbare schakel in het succes van complexe projecten en programma’s. De PMO ondersteunt de interne project/programma organisatie, om optimaal te kunnen sturen en grip te krijgen en te houden. Hierdoor heeft de projectmanager tijd en handen vrij om zich te richten op de externe omgeving en het bijbehorende stakeholdersmanagement. Een belangrijke taak van een PMO is om zorg te dragen voor de betrouwbaarheid, kwaliteit en toegankelijkheid van sturingsinformatie. Dat maakt het dé plek voor inzicht en overzicht. Met de juiste knowhow, tooling, templates en technieken, houdt de PMO de projectorganisatie op koers, zodat de organisatie de meest complexe projecten en programma’s gestructureerd kan sturen, ondersteunen en beheersen.

Een PMO kan worden ingezet op onderdelen als het opstellen van rapportages, bijhouden van het projectdossier, configuratiemanagement, bijhouden van diverse registraties (o.a. risicolog, issuelog). Hierbij wordt een eenduidige manier van werken gehanteerd waardoor efficiëntie bereikt wordt doordat o.a. dezelfde taal gesproken wordt (referentiekader).

Opdrachtomschrijving specifiek
Het programma “3D basismodel fysieke leefomgeving” beoogt het realiseren van het 3D-deel van het datafundament in het kader van de investeringsaanvraag voor data-gedreven volkshuisvesting- en ruimtelijk beleid binnen de kaders van de WAU initiatieven.

De voorgestelde informatiebasis voor datagedreven volkshuisvesting en ruimtelijke ordening beleid bestaat uit de volgende onderdelen:

1.           Een 3D-basismodel van de fysieke leefomgeving
2.           Federatieve verrijking van het 3D-basismodel
3.           Het ondersteunen bij het gebruik van de informatiebasis

Uitvoering ligt deels bij ketenpartners van het Kadaster, welke tevens zijn betrokken bij de realisatie.
Ook zullen deze partners in de governance een prominente rol hebben.
Een deel wordt uitgevoerd door leveranciers en leden van Geobusiness .

Samenwerking met de laatst genoemde partijen is essentieel voor het realiseren van de geschetste resultaten maar ook zeker om gebruik te maken van hun kennis- en ontwikkelkracht.

Andere overheden (inclusief publieke) uitvoerders zijn belangrijke afnemers van het 3D-basis data.

Deze partijen dienen een afnemers- en gebruikersrol te krijgen.

Naast de reguliere taken op het gebied van ondersteuning van het projectmanagement vormt de financiële verantwoording een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de PMO-er.

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden voor een Project Management Officer zijn:

  • Ondersteunen bij het bewaken van de voortgang van projecten en het tijdig signaleren van onverhoopte afwijkingen en waar mogelijk voorzien van oplossingen;
  • Het mede opzetten, realiseren en beheren van adequate documentatie/rapportages van de projecten;
  • Bewaken van kwaliteitsaspecten en zorgdragen voor de projectuitvoering volgens standaarden en procedures;
  • Assisteren van de projectmanager bij de werkzaamheden ten behoeve van periodieke management- en voortgangsrapportages (planning en financiën);
  • Verzorgen en verbeteren van de communicatie naar portfolio-, programma- en projectleden en overige stakeholders;
  • Het begeleiden en ondersteunen van de projectmanager, waaronder het waar nodig oppakken van secretariële en organisatorische taken;
  • Als PMO maak je functioneel deel uit van het Projectteam. Je legt verantwoording af aan de projectmanager.

Specifieke taken voor deze opdracht:

  • Het organiseren van vergaderingen, meetings en opleidingen;
  • Verslaglegging project en/of stuurgroep overleggen;
  • Financiële verantwoording van de programmabudgetten;
  • Opzet communicatie berichten;
  • Voorbereiden van maandrapportages;
  • Achterhalen status van uitgezette activiteiten;
  • Beheer projecten in het projectmanagementprogramma Principal Toolbox.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: HRM medewerker, Salarisadministrateur, Overig (HRM), Overig (Administratief)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 23 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 22 apr 2024    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: Visual designer, DTPer, Traffic manager, Overig (Webredactie)

Onze partners