Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
ICT - Algemeen & Changemanagement > Change manager, ICT - Algemeen & Changemanagement > Informatie architect, ICT - Algemeen & Changemanagement > Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Proces Manager
Het betreft een tijdelijke functie tot uiterlijk 31-12-2022 met de optie voor verlening voor de maximale duur van 2×3 maanden.
Afdeling: Operationele Services
Team: Proces Management
Je zal komen te werken in een dynamisch en enthousiast team dat valt binnen de afdeling Operationele Services. Momenteel bestaat de IV-organisatie uit ongeveer 170 medewerkers. Hier werken naast Proces Managers o.a. Servicedesk Medewerkers, Functioneel Beheerders, Informatie Managers, PMOers, Privacy en Security Officers, Analisten en Projectleiders.
De functie:
Wij zijn op zoek naar een procesmanager die met zijn of haar kennis en ervaring binnen het ICT domein het team komt versterken. Een collega die het leuk vind om diverse werkzaamheden op te pakken binnen een soms wat hectische (remote) werkomgeving.
In de functie van Proces Manager vervul je verschillende rollen waaronder de rol van Incident- en Change Manager. Dit doe je onder andere door te zorgen dat alle procesdeelnemers zich aan de opgestelde processen houden, zorg te dragen opdat incidenten en changes (tijdig) worden afgehandeld, het aansturen van proces coördinatoren en het verzorgen van diverse procesrapportages. Verder fungeer je als procesaanspreekpunt binnen de organisatie, geef je trainingen en uitleg, neem je deel in de rol van projectmedewerker aan de implementatie van nieuw te implementeren processen en participeer je in het Crisis Management proces, hierin ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van medewerkers en het zo snel mogelijk verhelpen van een crisis.
Wat ga je doen?
- Het vervullen van diverse rollen binnen procesmanagement waaronder Incident- en Change Manager.
- Je bent procesaanspreekpunt voor diverse processen.
- Je zorgt dat medewerkers zich aan de opgestelde processen houden en hier niet vanaf wijken, o.a. door de aansturing van proces coördinatoren.
- Je participeert in diverse projecten, waaronder de tranisatie naar procesgestuurd werken en de implementatie van diverse (ITIL) processen.
- Je maakt maandelijks één of meerdere procesrapportages.Je participeert in het Crisis Management proces en bent in staat om 24×7 bereikbaarheidsdiensten te draaien.
Functie eisen:
- Minimaal een HBO diploma in de richting van ICT.
- Aantoonbare ervaring met (de aansturing van) ITIL processen.
- Je hebt enkele jaren ervaring binnen een projectorganisatie.
- Minimaal 7 jaar ervaring binnen het ICT domein.
- Ervaring in de publieke gezondheid is een pré.
- Ervaring in een divers en snel veranderd landschap.
- Je bent communicatief sterk, zelfstandig en doortastend binnen het processenkader.
- Je bent bekend met Servicemanagementtooling, TOPdesk is een pre.
- Je bent laagdrempelig, toegankelijk en servicegericht.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.
- Je bent tot 31 december 2022 beschikbaar voor minstens 36-40 uur per week.
- Je kunt een VOG overleggen.
Competenties:
- Je beschikt over zeer goede communicatievaardigheden, mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
- Je bent in staat helder en duidelijk te communiceren en bent in staat om medewerkers aan te sturen.
- Je voelt je thuis in een matrixorganisatie.
- Je bent flexibel, stressbestendig en hebt absoluut geen 9-5 mentaliteit.
- Ervaring met zowel procesmatig als projectmatig werken.
- Werkervaring met een remote werkomgeving in MS teams is een pré.
- Je bent stressbestendig, blijft rustig in hectische situaties en blijft constate prestaties leveren ondanks eventuele tegenslag of extreme omstandigheden.
- Je bent integer, proactief, resultaatgericht, accuraat, oplossingsgericht en blijft bij langdurige werkbelasting goed functioneren.