PMO Technologie Services en Architectuur #KRTZ678030

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 17 juni 2022
Reageren tot 30 juni 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2022
Aantal uur 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract, Detacheringscontract
Opleidingsniveau Universitair | WO, HBO
Ervaringsniveau Senior, Medior
ZZP tarief € 60 - € 75 per uur
Branche Overheid, ICT
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

PMO’er team IV
40 uur per week
Tot einde 2022
Standplaats: Utrecht (remote)

Het team
De PMO’er werkt in een team van Transitiebegeleiders, PMO’ers en een secretaresse binnen het IV domein onder leiding van de Coördinator Transitiebegeleider & PMO die rapporteert aan de CIO.
De Transitiebegeleiders en PMO’ers hebben een eigen aandachtsgebied binnen het IV domein en ondersteunen CIO Managementleden bij het uitvoeren van reguliere werkactiviteiten en projecten.
In deze functie werkt de PMO’er samen met het Team Technologie Services en Architectuur.
Hierin wordt gerapporteerd aan twee teamleads.

De functie
De komende maanden vinden meerdere transities plaats waarbij de huidige ‘tijdelijk georganiseerde IV organisatie’ zich beweegt richting een vast georganiseerde IV organisatie en het verduurzamen en verankeren van COVID-19 gerelateerde activiteiten.

  • Als PMO’er begeleid en stuur je projecten aan binnen het team Technologie
    Services en Architectuur in de rol van projectleider of projectmedewerker.
    Specifiek: beheer en behoud je het overzicht van de PDC waarin alle (technische) oplossingen voor verschillende productlijnen staan weergegeven.
  • Je voorziet de teamlead(s) van managementinformatie zodat keuzes gemaakt kunnen worden en stakeholders geïnformeerd kunnen worden;
  • Je bewaakt managementopdrachten van de twee Teamleads en zo nodig draag je zorg voor de uitvoering van bijbehorende acties;
  • Je werkt roadmaps uit voor Technologie- en architectuur projecten;
  • De PMO’er draagt bij aan risicomanagement binnen IV. Je zorgt voor de risico-inventarisatie, registratie en opvolging van de mitigatie;
  • De PMO-er ondersteunt de Teamleads bij bedrijfsvoeringsactiviteiten zoals financiële- en HR-processen en het opstellen van inhoudelijke vergaderstukken;
  • Je houdt zicht op de teamsamenstelling en bewaakt deze administratie;
  • Je bent de spil in het web tussen de verschillende beheer- en serviceteams binnen Technologie Services en Architectuur en ook ben je het aanspreekpunt voor andere afdelingen binnen de IV-Organisatie en de
    stafafdelingen;
  • Je bent in de lead bij rapporteren (intern en extern) – consolideren van informatie en het inhoudelijk opstellen van managementsamenvattingen.
  • Je stelt (projectmanagement-) templates en formats op en implementeert deze binnen het team;
  • Iedere dag is anders, het is belangrijk dat je snel kunt schakelen en aanpassen aan nieuwe situaties;
  • Je wordt regelmatig benaderd voor bijspringen op ad hoc situaties.

Plotterrol (1x in de vier weken)

  • De crisissituatie rondom (pandemische) applicaties en data domeinen vereisen een grote mate van flexibiliteit. Zowel op het gebied van uit te voeren werkzaamheden als werktijden, waarbij werken in de avonduren en weekenden volgens een piketrooster een keer in de vier weken onderdeel is van de functie in de rol van Plotter.
  • In de rol van Plotter neem je binnen het Incident Proces deel aan de Situation Room (een digitaal vergadercomité waarin de belangrijkste besluiten en acties worden gedefinieerd). Binnen de Situation Room wordt de BOBmethodiek gehanteerd (Beeldvorming – Oordeelsvorming – Besluitvorming).
  • Als Plotter verzorg jij de managementverslagen en bewaak je het hanteren van de BOB-methodiek.

Jij brengt mee

Om succesvol te zijn is het belangrijk dat je proactief bent en op mensen afstapt zonder daarbij op een opdracht te wachten. Verder breng je mee:

  • HBO/WO werk- en denkniveau met kennis van IT/business
  • Minimaal drie jaar relevante werkervaring
  • Je bent kritisch en oplossingsgericht
  • Je kunt goed prioriteiten stellen
  • Je bent communicatief zeer vaardig
  • Stressbestendig, flexibel, hands-on/praktische en doortastend
  • Je bent mensgericht, gevoel voor teamdynamiek
  • Kennis op het gebied van de publieke gezondheid en veiligheid is een pre
  • Ervaring met werken in MS Teams is een pre
  • Ervaring in de zorg/overheid is een pre

Jouw competenties

  • Proactief en assertief;
  • Stressbestendig;
  • Energiek;
  • Resultaatgericht;
  • Plannen en organiseren;
  • Flexibel;
  • Accuraat;
  • Betrouwbaar.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Overig (Projectmanagement), Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners