PMO Team Lead – Interim / zzp #KRTZ5931828

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 31 januari 2022
Reageren tot 4 februari 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Hoorn
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 juli 2022
Aantal uur 38 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
Branche Retail
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuuropdracht:

Opdracht: PMO Team Lead – Interim / zzp

Locatie: regio Hoorn
Startdatum: feb 2022
Einddatum: juli 2022
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 38 uur
ZZP mogelijk: ja

Reageren voor 4 feb, 12.00 uur

 

De PMO Team Lead rapporteert aan de Manager. De focus ligt op:

  • Beheer van de project- en portfolio administratie voor alle lopende projecten die technologie vereisen
  • Beheer financiële capex en opex administratie van de volledige technologieportfolio van projecten
  • Beheer het Technology PMO-team: lijnmanagement, budget en prestaties
  • Efficiënte PMO-services bieden aan technologieprojecten en domeinportfoliovergaderingen
  • Zorg voor continue verbetering, schaalbaarheid en naleving van overeengekomen controles.

Resultaatgebieden

De taak van de Team Lead PMO is het uitvoeren en beheersen van het project- en portfolio managementproces en het proactief verschaffen van managementinzichten. Zorgdragen voor een juiste en risicoconforme financiële administratie van alle benodigde kosten en investeringen, facturering, tijdschrijven en de daaruit voortvloeiende actuals en forecasting en het organiseren van middelen en capaciteit om dit te doen.

VERANTWOORDELIJKHEIDSGEBIEDEN:

  • Beheer projectadministratie en rapportage van technologieprojecten
  • Beheer het Project Management Office-runbook, planning van vereiste technologische activiteiten
  • Beheer het algehele rapportageproces van de projectstatus van begin tot eind
  • Ondersteun het senior management met inzicht in projecten & portfolioplanning en uitvoering
  • Ondersteuning bij onboarding nieuwe teamleden
  • Beheer PMO als kenniscentrum (kennis, sjablonen, handleidingen en processen)
  • Key user voor project & portfolio administratie tooling (gebruikers opleiden, functionaliteit verbeteren)
  • Aansturen, coachen en ondersteunen van Technology PMO medewerkers. Proactief bijschalen naar wens bij capaciteit

Financiële ondersteuning & rapportage

  • Beheer het algehele proces voor budgettering en prognoserapportage voor technologieprojectbeheer
  • Ondersteun uitvoerend management en business control door financiële rapporten en analyses te leveren
  • Beheer de technologietijdschrijven, facturering en SAP-inkooporders aan externe leveranciers
  • Coördineren van de opzetafhandeling van alle budgetcodes, facturen & autorisatiestromen
  • Beheer het huidige inkooporderproces voor technologie.

Risico & Naleving

  • Coördineer en periodiek uitvoeren van  het PMO-controleproces
  • Beheer centrale registratie van bewijsmateriaal en communiceer resultaten en feedback aan alle belanghebbenden
  • Zorgt ervoor dat de normen voor projectbeheer worden gevolgd
  • Proactief identificeren van verbeteringen om processen en/of controles te vereenvoudigen om de kwaliteit te verhogen

 

COMPETENTIES

  • klantgerichtheid
  • Kostenbewustzijn
  • teamwerk
  • discipline
  • eenvoud
  • respect
  • oog voor detail en nauwkeurigheid
  • resultaatgericht
  • people management skills
  • communicatie vaardigheden
  • activiteit

VEREISTEN – HARDE VAARDIGHEDEN

  • HBO werk- denkniveau
  • Minimaal 7 jaar werkervaring, waaronder financiële projectadministratie een belangrijk element was
  • Minimaal 5 jaar ervaring in soortgelijke rollen, internationale ervaring strekt tot aanbeveling
  • Prince II foundation gecertificeerd, bij voorkeur Practitioner 
  • Bij voorkeur retail ervaring

VEREISTEN – ZACHTE VAARDIGHEDEN

  • Identificeer, doe en implementeer voorstellen om de prestaties te verbeteren
  • Toont een hoog niveau van pragmatisme
  • Is zeer georganiseerd, nauwkeurig en gestructureerd
  • Werkt efficiënt en effectief, ook onder tijdsdruk
  • In staat om persoonlijke groei en ontwikkeling te leiden en te ondersteunen
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 13 okt 2022    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2022    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Enschede    Uiterste reactiedatum: 13 okt 2022    Expertise: Directeur, Teamleider, Management (Financieel), Overig (Management & Consulting), Overig (Financieel)
Locatie: Hilversum    Uiterste reactiedatum: 9 okt 2022    Expertise: DIV medewerker, Overig (Administratief)

Onze partners