Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Project secretaris, Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, ICT - Algemeen & Changemanagement > Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuuropdracht:
Opdracht: PMO – Programma ondersteuner – Informatiespecialist
Locatie: Den Haag / Remote / Op locatie
Startdatum: 16 mei 2022
Duur: 31 dec 2022
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 24 – 40 uur
ZZP mogelijk: ja
Reageren voor 26 april, 15.00u.
Â
Opdracht omschrijving:
Je wordt gevraagd periodieke rapportages op te leveren over status en voortgang van verbeterprojecten. Soms zijn dit bestaande sjablonen die
moeten worden ingevuld, in andere gevallen moet de rapportage door de kandidaat worden ontworpen. De rapportages betreffen inhoudelijke voortgang,
meetbare resultaten en financiële overzichten (budget versus gemaakte kosten). Voor deze rapportages moeten door de kandidaat gegevens worden verzameld,
deels kwalitatieve informatie van collega's, deels gegevens uit nader te bepalen bronnen. Zo nodig wordt een data-analyse uitgevoerd op brondata.
Er worden inhoudelijke overleggen gevoerd rond voortgang van verbeterprojecten. En er is een breed overleg over statussen en voortgang. Je maakt agenda's voor deze overleggen, zorgt voor tijdig aanleveren van te bespreken stukken en de rapportages (vaak in presentatievorm, soms als 'nota').
Aanvullend levert de kandidaat een inhoudelijke bijdrage in de verbeterprojecten. Er wordt een project opgestart om informatie op netwerkschijven en Sharepointsites te analyseren, op te schonen en te archiveren. Daarnaast lopen er diverse verbetertrajecten die zich richten op bewustwording over de waarde van informatie, het maken van werkafspraken, het instrueren van medewerkers in het werken in interne systemen. De kandidaat werkt mee aan deze taken. Daarbij denkt de kandidaat mee over een steeds betere aanpak.
Â
Ervarings- en kennis eisen
- Je beschikt over een afgeronde opleiding op hbo niveau.
- Je beschikt over een afgeronde vakopleiding op het gebied van informatiemanagement/recordmanagement en informatiebeheer.
- Je hebt werkervaring bij de introductie van digitaal werken en/of informatiemanagement/informatiebeheer/ recordmanagement.
- Je hebt werkervaring bij de overheid.
Â
Wensen
- Je hebt kennis van het beoordelen en waarderen (vaststellen bewaartermijnen) van informatieverzamelingen.
- Je hebt ervaring met het opstellen van inhoudelijke voortgangsrapportages, verzamelen van gegevens over voortgang en resultaten, presenteren van deze gegevens op inzichtelijke wijze
- Je hebt ervaring met het organiseren en inhoudelijk voorbereiden van overleggen
- Je hebt ervaring met de uitvoering van verbeterprojecten gericht op de informatiehuishouding.
- Je hebt recente relevante werkervaring opgedaan binnen de Rijksoverheid
- Je hebt ervaring met het inwerken op een nieuwe opdracht vanuit huis.
- Je bent zelfstandig en je bent proactief ingesteld.
- Je bent in staat de eigen werkervaring te vertalen naar de specifieke klantsituatie.
- Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift.