Online Marketeer SEO / SEA #KRTZ4975192 | KROOTZ Interim & ZZP

Online Marketeer SEO / SEA #KRTZ4975192

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 3 januari 2022
Reageren tot 10 januari 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Rotterdam
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 juli 2022
Aantal uur 38 uur, 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Bank- | verzekeringswezen
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht:

Online Marketeer SEO / SEA

Functieomschrijving:
Voel jij je helemaal thuis in de online wereld? Ben je supergoed met SEO/ SEA en het liefst ook social media advertising? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als SEO/ SEA specialist weet jij hoe je het succes van een organisatie kunt vergroten. Je stelt doelen op en zet verschillende middelen in om deze te behalen. Je voelt je als een vis in het water als je werkt met programma's als Google Search, Google Analytics, Google Ads, Google bedrijfspagina, pagespeed, tagmanager en weet de juiste koppelingen te maken tussen de verschillende programma's voor het meest optimale resultaat. Je hebt oog voor detail, bent communicatief vaardig en bent gedreven om de best mogelijke online resultaten te behalen.

Als SEA-specialist ben je verantwoordelijk voor het opzetten, beheren en optimaliseren van meerdere grote campagnes in Search Ads 360 en Bing Ads. Automatisering is hierbij één van de belangrijkste speerpunten.

De ontwikkelingen binnen het SEA-landschap volg je op de voet. Je bent nieuwsgierig naar nieuwe strategieën en tactieken en voert deze door in de campagnestructuur om tot een beter resultaat te komen. Je onderhoudt contacten met Google, Bing en andere externe partners. Verder heb je een visie hoe de kanalen SEO en SEA elkaar kunnen versterken vanuit een integrale strategie. Daarnaast heb je ervaring met het beheren van budgetten. Bovendien begrijp je het aandeel van SEA in de customer journey in termen van attributie.

Wij verwachten:

  • Je hebt een relevante afgeronde opleiding;
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van SEO en je kunt dit laten zien;
  • Je hebt ervaring met Google Analytics, SEMrush, Majestic SEO of vergelijkbare tools;
  • Verbetering van posities in zoekmachines, met name door middel van het bijdragen aan goede content, technische verbeteringen doorvoeren op de sites (WordPress) en linkbuilding
  • Analyseren van zoekgedrag van doelgroepen en maken van zoekwoordrapportages
  • Schrijven van kwalitatieve content gebaseerd op zoekwoordenanalyses en rapportages (SEO-copywriting)
  • Je schrijft foutloos Nederlands;
  • Inrichten, beheren en optimaliseren van Google AdWords campagnes is een pre
  • Inrichten, meten, analyseren en monitoren van resultaten online campagnes via o.a. Google Analytics, met als doel aantal relevante bezoekers, nieuwe bezoekers en de conversie te vergroten
  • Volgen van trends en ontwikkelingen binnen het continu veranderende SEO- en online marketing-vakgebied en eventuele kansen direct vertalen naar operationeel beleid

De opdracht

Als online marketeer ben je mede verantwoordelijk voor het bepalen van de kaders en tactische richting op het gebied van online marketing. Dit doe je door het vertalen van de strategische (inbound & outbound) marketinginitiatieven naar online projecten en optimalisatie van de bestaande online-activiteiten. Je bent in staat om plannen te onderbouwen en uit te werken. Je coördineert en rolt deze succesvol uit tijdens de uitvoering. In samenwerking met de (campagne)marketeers ben je continu op zoek naar optimalisatie van de customer journey met maximale relevantie voor de doelgroep en de hoogste conversie. Alle online touchpoints zijn gericht op het leveren van een “effortless” online customer journey. Je laadt online ons merk en de propositie. Je adviseert over kanaalinzet en optimalisatie per campagne. Je stuurt online marketingpartners aan en werkt nauw samen met de social media, content en marketing automation specialisten;  Je gebruikt data en analyses van je marketing intelligence collega’s om (bij) te sturen en te evalueren.

Werkzaamheden

  • De online customer journeys ontwikkelen, optimaliseren en inrichten
  • Versterken van Brand engagement bij (toekomstige) klanten 
  • Realiseren van de Go to Market plannen en doelstellingen voor de diverse doelgroepen
  • Zorgdragen voor juistheid, consistentie en kwaliteit van alle online customer touchpoints 
  • Uitvoeren van klant onderzoeken (A/B testen, Klantpannels, etc) ten einde de customer journeys te optimaliseren

Functie eisen

  • HBO/WO werk en denk niveau
  • Minimaal vijf jaar werkervaring op het gebied van onlinemarketing in een grote organisatie/B2B/B2C-omgeving;
  • Kennis van de laatste ontwikkelingen in onlinemarketing, search engines,  en e-mailmarketing;
  • Pro-actief en doelgericht; 
  • In staat om de digitale marketing strategie in de praktijk te realiseren 
  • Ervaring met contentmarketing.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Stakeholder management

Eigenschappen

  • Communicatief vaardig, creatief, proactief,  en klantgericht
  • Een echte doorzetter/aanpakker met een eigen mening, maar open voor kritiek & discussie
  • Flexibel en in staat om prioriteiten kunnen stellen / planmatig werken
  • Oog voor detail
  • Analytisch en data-gedreven
  • Werkt planmatig, gestructureerd en zeer nauwkeurig;
  • Pro-actief, oplossingsgericht en can-do mentaliteit;
  • Daadkrachtige teamplayer en en een goede overtuiger. 
  • Up to date met nieuwste (digitale) marketing technieken
  • Affiniteit met financiele dienstverlening
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 24 jan 2022    Expertise: Coach, Management (Training / Educatie / Coaching), Overig (Training / Educatie / Coaching), Consultant
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 21 jan 2022    Expertise: Coach, Overig (Management & Consulting), Overig (Training / Educatie / Coaching)
Locatie: Zeist    Uiterste reactiedatum: 26 jan 2022    Expertise: Data analist, Data consultant
Locatie: Haarlem    Uiterste reactiedatum: 24 jan 2022    Expertise: Inkoper, Overig (Inkoop & Procurement)

Onze partners