Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuuropdracht:
Opdracht: Managementondersteuner | PMO interim – zzp
Locatie: Den Haag
Startdatum: begin maart
Einddatum: eind 2022
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 40 uur
ZZP mogelijk: ja
Reageren voor 3 maart, 16.00 uur
Voor een nieuw gestart programma zoeken we nog teamleden. Dit team heeft als doel data, en goed ontwerp in te zetten om snel en flexibel nieuwe digitale oplossingen te vinden voor de problematiek met een maatschappelijk karakter. Het is een team in opbouw, dat bestaat uit een kern team van momenteel 5 mensen, en een grote flexibele schil van mensen die in de projecten werkt.
Omschrijving
Als PMO'er fungeer je als rechterhand van de projectmanager en programma secretaris en vervul je een adviserende rol. Je ondersteunt de projectorganisatie en zet zelf ook initiatieven op vanuit de rol PMO.
Vanuit je rol als PMO'er heb je de volgende werkzaamheden:
• Je bent sparringpartner van de projectmanager en programma secretaris;
• Je biedt ondersteuning aan de projectorganisatie door middel van organisatorische en adviserende werkzaamheden;
• Je bewaakt de dagelijkse voortgang en zet zelfstandig aan de hand van een opgestelde planning en actie- besluitenlijsten acties uit;
• Je verzorgt van de voortgangs- / maandrapportages;
• Je verzorgt de communicatie richting teamleden, stakeholders en externe contactpersonen;
• Je organiseert en fungeert als aanspreekpunt voor bijeenkomsten, t.b.v. het project of programma;
• Je draagt zorg voor de ontwikkeling van standaarden, templates en procesbeschrijvingen;
• Je bent verantwoordelijk voor de project administratie en het dossierbeheer;
• Je stelt projectplanningen op in bijvoorbeeld MS Project;
• Je kan een projectbureau / project office opzetten, brede lijnen uitzetten en mensen meekrijgen;
• Je bent verantwoordelijk voor zaken zoals resourcemanagement, risk- & issuemanagement, configuratiemanagement, kwaliteitsmanagement etc.
Functie eisen
Onze nieuwe collega heeft de volgende kwaliteiten:
• Je beschikt over WO werk- en denk niveau;
• Je bent bekend met projectmanagement methodieken zoals Prince2, IPMA, Agile/Scrum, P3O;
• Je kan werken met project tools zoals MS Project, SAP, SharePoint;
• PMO ervaring binnen (complexe) projecten en programma's is van belang;
• Ervaring met het opzetten van een projectbureau of het verbeteren van een projectorganisatie.
Tenslotte heb je een hands-on mentaliteit, ben je resultaatgericht, accuraat/ nauwkeurig, sociaal vaardig. Heb je een sterke overtuigingskracht en een helicopterview en ben je gestructureerd, initiatiefrijk, analytisch en stressbestendig.
Eisen
– WO werk- en denkniveau
– Ervaring met MS Project, SAP, SharePoint
Specifieke wensen van de opdrachtgever om in aanmerking te komen voor dit programma.
Motivatiebrief dient bij aanbieding aanwezig te zijn met de volgende punten:
- Een onderbouwing van de CV, dat hij/zij aan de gestelde eisen voldoet;
- Waarom wil je voor deze organisatie werken?;
- Wat trekt je aan in deze functie?;
- Waarom denk je geschikt te zijn?