Interim waarnemend Afdelingsmanager Sociaal Domein – regio Purmerend #KRTZ8865009

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 3 november 2023
Reageren tot 6 november 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Purmerend
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 28 april 2024
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 100 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: waarnemend Afdelingsmanager Sociaal Domein (32 uur) 

Locatie: omgeving Purmerend
Startdatum: 1 december 2023
Duur: 5 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 32 uur
ZZP mogelijk:  Ja, max uurtarief €100,- (all-in, excl. BTW)
Projectdetachering mogelijk: Ja (salarisindicatie obv 36 u p/w)

Uiterste reactiedatum: 7 november 2023 om 16:00 uur

Wij zoeken een ervaren manager die de kwaliteiten heeft om een waarnemend afdelingsmanager Sociaal Domein, die nieuw is als leidinggevende tijdens haar zwangerschapsverlof te vervangen.

Het gaat om een tijdelijke opdracht voor 4 dagen per week. Flexibiliteit ten aanzien van de start van de vervangingsperiode is wenselijk.

Taken
Je vervangt met ingang van 1 december 2023 de waarnemend afdelingsmanager tijdens het zwangerschapsverlof.

Als afdelingsmanager ben je eindverantwoordelijk voor het team en bepaal je de prioriteiten. Je zorgt voor een adequate doorvertaling van de opdrachten van de directie binnen het team. Je bent verantwoordelijk voor en het aanspreekpunt wat betreft de kwaliteit van de werkzaamheden van het team in z’n geheel en van de individuele resultaten van de medewerkers binnen het team.

Als afdelingsmanager creëer je samen met de medewerkers binnen het team een lerende én veilige omgeving. Je stimuleert en coacht de ontwikkeling van het team als het gaat om eigenaarschap en de individuele ontwikkeling van medewerkers. De teams vervullen de rol van eigenaar van processen.
Zij zijn resultaatverantwoordelijk en werken ‘vanuit de bedoeling’. Het is aan de afdelingsmanager om de teams daarin te faciliteren, te ondersteunen en te coachen.

De afdelingsmanager is een belangrijke spil in de realisatie van de organisatiedoelstellingen en de verdere ontwikkeling van de organisatie. Je stuurt op een integrale aanpak bij het realiseren van strategische doelen en opgaven. Ook zorg je voor de belangenbehartiging in de regio door netwerken en samen werken met externe partijen.

Het team
Als afdelingsmanager ben je eindverantwoordelijk voor de teams Jeugd, Participatie en WMO, totaal ongeveer 40 medewerkers. De afdelingsmanager draagt de personele verantwoordelijkheid, met functionele ondersteuning van één of meerdere coördinatoren.

  • Jij kunt je stijl van leidinggeven aanpassen aan de situatie (situationeel leiderschap);
  • Je bent je bewust van de mensen en de omgeving alsmede de eigen invloed hierop (sensitiviteit);
  • Jij hebt interventiekracht en behoudt hierbij de verbinding. Hierdoor is jouw impact binnen de organisatie groot;
  • Je bent in staat om grote lijnen te zien, te anticiperen op ontwikkelingen, trends en daarin mogelijkheden te zien en te benutten (strategie).

 

FUNCTIE EISEN- EN WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €100,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als eindverantwoordelijk afdelingsmanager binnen een overheidsinstelling;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingsmanager binnen het sociaal domein binnen een gemeente in de afgelopen 7 jaar;
  • Beschikbaar voor 32 uur per week voor 5 maanden als waarnemend afdelingsmanager samenleving (maak dit aantoonbaar in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare rol als vervangend afdelingsmanager (geef één voorbeeld aan in cv).

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief of Salarisindicatie obv 40 u p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Scrum master ICT
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)

Onze partners