Interim Technisch Product Manager #KRTZ2559978

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 17 mei 2022
Reageren tot 23 mei 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 18 april 2023
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

 

Inhuuropdracht:

Opdracht: Interim Technisch Product Manager

Locatie: Utrecht
Startdatum: juni 2022
Einddatum: juni 2023
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: ja

Reageren voor 22 mei, 15.00 uur

Opdrachtomschrijving

Het team richt zich met name op het borgen en verbeteren van de productkwaliteit van de middelen en de beheerprocessen die hiervoor noodzakelijk zijn. Maar ook op het innoveren van deze producten door o.a. het ontwikkelen en toevoegen van nieuwe functionaliteiten. Dit doen we door actief beheer uit te voeren op onze assets en vanuit een regie rol. Hiervoor werken we samen met verschillende interne teams en externe leveranciers (o.a. 3e lijns ondersteuning, het uitvoeren van technische-, integratietesten en de intake en implementatie van nieuwe software).

Het werk kenmerkt zich door de grote aantallen, vaak kostbare installaties die worden beheerd, die over het land verspreid staan en draaien op specifieke hard- en software (systeem en randapparatuur). De huidige ontwikkelingen binnen het landschap, zoals o.a. de invoering van nieuwe betaalmethodieken en het doorontwikkeling, uitbreiding van functionaliteit en herinrichting van locaties zorgen voor een uitdagende en dynamische omgeving. 

Hier gebeurt het:
Binnen het team van een tiental collega’s ben je samen met een aantal directe collega’s verantwoordelijk voor het beheren van de kwaliteit van de verkoop-  en informatiesystemen, waaronder de verkooppunten, informatie/reclame displays en overige verkoopsystemen die worden gebruikt. Het adequaat inspelen op verstoringen en (geplande) updates aan deze systemen is essentieel. Daarom ben je verantwoordelijk om de verstoringen, updates of productverbeteringen zo efficiënt mogelijk af te stemmen met de verschillende teams en leveranciers. Daarbij vergeet je niet de stakeholders uit het oog.

Je verzamelt, coördineert en escaleert indien nodig naar de ketenpartners die mede zorgdragen voor de dienstlevering. In de techniek kun jij goed zien waar de aandacht moet liggen en stel je de juiste prioriteiten. Zelf specifieke technische handelingen uitvoeren kan een onderdeel zijn van je rol. Uiteraard moet het functioneren van de systemen conform de afgesproken prestatiekenmerken (performance, beschikbaarheid, bedrijfszekerheid). Dus je monitort deze prestaties en onderneemt actie bij afwijking. Je bent de (asset)specialist voor wat betreft de specificaties van de verkoopsystemen. 

Onder je verantwoordelijkheid vallen o.a. de volgende activiteiten:

  • Beheren kwaliteit van de verkoop- en informatiesystemen
  • Invulling geven aan en optimaliseren van de beheerprocessen
  • Initiëren en beoordelen van testen bij nieuwe ontwikkelingen
  • Opstellen Lifecycle plannen
  • Overleggen met interne- en externe leveranciers.
  • Opvolging en vastlegging van werkafspraken
  • Advies en beoordeling m.b.t. voorstellen vanuit leverancier.
  • Opstellen van instructies bij wijzigingen, releases en onderzoek

Het gaat bij de verkoop- en informatiesystemen om ongeveer 700 verkoop locaties met verschillende systemen en verschillende typen informatie/ reclame displays verdeelt over het land. 

 

Functie-eisen

Dit neem je mee:
Van belang is dat je in de rol van Technische Product Manager, in staat bent om de regie te voeren over je eigen werk, verschillende teams en leveranciers om te sturen op product- en proceskwaliteit. Je acteert bij integraal (operationele) verstoringen, (functionele en hardware) verbeteringen, product vernieuwingen en te hanteren werkprocessen worden opgevolgd. Daarin weet jij helder te communiceren en is je doel om de diensten die op locatie worden geleverd, een zeer hoge beschikbaarheid te laten hebben.  

Opleiding, Kennis en Werkervaring

  • Kennis van gangbare werkmethodieken zoals Agile-Scrum en ITIL,
  • Minimaal HBO werk- en denkniveau (door opleiding en/of ervaring verkregen)
  • Daadkrachtig persoon in staat om zaken gedaan te krijgen
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Affiniteit met IT en beheerprocessen
  • Samenwerken in teamverband
  • Kunnen plannen en organiseren
  • Initiatiefrijk en nemen van verantwoordelijkheid
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2022    Expertise: Android developer
Locatie: Utrecht, Remote    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2022    Expertise: Business development manager, Consultant, Business Consultant, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 28 jun 2022    Expertise: Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 jun 2022    Expertise: Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement)

Onze partners