Interim Teammanager Ruimtelijk Beheer #KRTZ2752744

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 september 2021
Reageren tot 9 september 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Almkerk
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 maart 2022
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De functie / jouw uitdaging
Als teamleider werk je met een betrokken en ambitieuze groep mensen in je team en ben je in staat om verschillende stijlen van leidinggeven toe te passen. Je ziet het als een uitdaging om medewerkers van jouw team te coachen en ze optimaal gebruik te laten maken van hun talenten en capaciteiten. Je stimuleert en faciliteert om de resultaten, die zijn afgesproken, te behalen.
Je bent een klankbord voor medewerkers, geeft ruimte en verantwoordelijkheid. De oplossingen komen uit het team zelf, en ook procesverantwoordelijkheid is op medewerker niveau belegd. Je hebt hierin een inspirerende en motiverende rol.  In je manier van communiceren ben je duidelijk en consequent.

Wat doe je als teammanager Ruimtelijk Beheer?
De teammanager is integraal verantwoordelijk voor de doelen, resultaten, middelen, personele capaciteit en het functioneren van het team. Hiervoor stel je met het team een meerjarenplan op.  De kandidaat heeft affiniteit met de inhoud van de teamtaken. De manager stelt medewerkers in staat te werken aan resultaten en oplossingen, prioriteert, brengt focus aan en spreekt medewerkers aan op hun resultaten en ontwikkeling. Is sparringpartner van de medewerkers over de inhoud en de processen alsmede over het stimuleren van de professionele ontwikkeling en het persoonlijk leiderschap van de medewerkers. Tevens bewaakt je de samenwerking van het team met het bestuur.

Als leidinggevende inspireer, faciliteer en coach jij de medewerkers als geen ander in het op orde brengen van de basis, het stellen van prioriteiten, het continu verbeteren en verhogen van kwaliteit.
Je fungeert als ambtelijk opdrachtgever voor projecten binnen het team en als filter richting het bestuur als het gaat om prioritering van tijd en capaciteit. Je bent verantwoordelijk voor het portefeuillehouders overleg met de betrokken  wethouders. Een belangrijke taak van de teammanager is om te bouwen aan een integraal werkend team en te zorgen voor een verdeling van de werkzaamheden binnen het team en in afstemming met andere teams.  Je bent op de hoogte van trends en ontwikkelingen binnen jouw vakgebied en vertaalt en koppelt deze aan de strategie van Altena. Daarbij let je nadrukkelijk op de kwaliteit, integraliteit en effectiviteit van de geleverde diensten én de efficiëntie van de daarbij ingezette capaciteit. Je draagt zorg voor passend beleid en inrichting van de processen en werkwijzen en bent in staat dit te wegen op consistentie en haalbaarheid zowel politiek, organisatorisch als met andere belangen. Je doorziet complexe problemen, kan de afbreukrisico’s inschatten van de verschillende oplossingsrichtingen en creëert draagvlak voor de beste oplossing.

  •  

Eisen waaraan je moet voldoen:

Wat vragen wij van jou? 
Je bent een stevige persoonlijkheid, een verbinder met een open stijl van communiceren. Als coachend leidinggevende bied je de ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling; medewerkers krijgen de sturing die nodig is. 
Je bent in staat om de kwaliteiten en talenten van de medewerkers te onderscheiden en in te kunnen zetten op de juiste plaats. Waar nodig faciliteer en coach je jouw medewerkers. Wij zijn op zoek naar een teammanager met humor en relativeringsvermogen die vrijheid geeft waar kan en stuurt waar moet. Die het leuk vindt om (inhoudelijk) te sparren met de experts in het team. Daarnaast heb je uitstekend inlevingsvermogen en kun je goed luisteren.

 

  • Een afgeronde opleiding op WO-niveau
  • 3-5 jaar leidinggevende ervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving
  • Affiniteit met het Ruimtelijk beheer en een visie op de ontwikkelingen binnen dit domein
  • Sterk in strategie en het ontwikkelen van (nieuwe) concepten
  • Aantoonbare ervaring met teamvorming en -ontwikkeling
  • Aantoonbare ervaring met beleidsontwikkeling, projecten en processen

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners