Interim Teammanager Langdurig Verzuim – Utrecht #KRTZ8672976

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 5 september 2023
Reageren tot 6 september 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 2 oktober 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 79 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Teammanager Landurig Verzuim (36 uur) 

Locatie: Utrecht / thuis
Startdatum: 2 oktober 2023
Einddatum: 6 / 12 maanden
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja, maximaal €79,- (all-in, excl. BTW)
Projectdetachering mogelijk: Ja, salarisindicatie obv 40 u p/w

Uiterste reactiedatum: 7 september 2023 – 9.00 uur

Niet alleen je werk goed kunnen uitvoeren, maar dit ook gezond kunnen doen; is dit een van de speerpunten. Een belangrijk onderdeel hiervan is goede begeleiding van collega’s die langdurig ziek zijn of dit dreigen te worden. Om hier nog beter in te ondersteunen willen we tijdelijk extra leidinggevenden inzetten, die zich volledig richten op de begeleiding van collega’s die (dreigend) langdurig ziek zijn. Hierdoor kan de teammanager zich richten op de dagelijkse operatie en wordt de collega die (dreigend) langdurig ziek is optimaal ondersteund!

Daarom kies je voor de opdracht van manager begeleiding langdurig verzuim

  • Je werkt mee en zorgt voor het begeleiden van medewerkers die langdurig zijn uitgevallen.
  • Onafhankelijk en mensgericht voer je samen met de collega in (dreigend) langdurig verzuim regie op zijn/haar duurzame re-integratie. 
  • Met jouw inzet, kennis en kunde draag je direct bij aan het werkgeluk van de collega’s in de operatie en aan het verder verbeteren van het langdurig verzuim en re-integratiebeleid.

Zo werkt het
In deze rol zorg jij ervoor dat collega’s die te maken krijgen met (dreigend) langdurig verzuim de persoonlijke aandacht en begeleiding krijgen die ze nodig hebben en werk jij in lijn met Wet Verbetering Poortwachter. Dit met als doel om collega's te laten re-integreren in een voor hen duurzame passende functie. 
Jij voert regie op het begeleiden van medewerkers bij complex en (dreigend) langdurig verzuim. Je stuurt proactief op het re-integratieproces in het kader van Wet Verbetering Poortwachter, bewaakt de voortgang en bent er met aandacht en coaching voor de medewerker in langdurig verzuim. Dit doe je samen met de casemanager verzuim, teammanager en andere betrokken partijen. Je bent verantwoordelijk dat de re-integratie  duurzaam, tijdig, goed en volgens wet- en regelgeving verloopt. Je werkt binnen de kaders van ons beleid van duurzame inzetbaarheid en verzuim en staat daarbinnen voor de belangen van jouw medewerkers. De verwachting is dat je rond de 30 medewerkers in (dreigend) langverzuim begeleidt. 

Daarnaast zorg je met jouw ervaring voor input aan  onze interne experts zo dat we de werkwijze en het beleid op het gebied van vitaliteit verbeteren en hiermee het langdurig verzuim reduceren.
Jij bent met jouw leiderschap, resultaatgerichtheid en inlevingsvermogen van onschatbare waarde. Jij:

  • Bent de vertrouwde gesprekspartner voor medewerkers bij (dreigend) langdurig verzuim en de andere betrokkenen die ondersteunen in de re-integratie. Je staat mensen bij met raad en daad. 
  • Kent de procedures en processen en ziet erop toe dat de juiste stappen en afspraken met betrekking tot de Wet Verbetering Poortwachter gevolgd worden en zaken goed worden afgesproken en vastgelegd.
  • Tegelijkertijd ben je in staat om de situatie van elke medewerker in (dreigend) langdurig verzuim apart te beoordelen en te managen, met oog voor mens en bedrijf. 
  • In jouw rol als regievoerder heb jij een sturende en coördinerende rol. Hierin heb je veelvuldig contact met de spelers binnen het verzuimproces. Je stuurt deze partijen bij als dat nodig is. Belangrijke stakeholders zijn o.a. casemanagers verzuim, interne en externe partijen (o.a. arbodienst, arbeidsdeskundige, de partij die de organisatie ondersteunt bij re-integratie 1e en 2e spoor) en de oorspronkelijke leidinggevende.

 

FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €79,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW);
  • Je hebt een HBO opleiding in een relevante richting
  • Minimaal 3 jaar ervaring met een leidinggevende rol m.b.t. Wet verbetering Poortwachter
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in een leidinggevende functie
  • Je hebt ruime ervaring met het aansturen medewerkers in verzuim
  • Je hebt ervaring met leidinggeven in een complexe operationele omgeving
  • Ervaring met grote (semi-)overheidsorganisaties
  • Goede communicatieve vaardigheden en een goede dosis organisatie sensitiviteit
  • Goed kunnen samenwerken met diverse stakeholders
  • Verschillende cases kunnen overzien en beheren
  • Uiteenlopende belangen, taaie trajecten en sterke karakters slaan je niet uit het veld. Sterker nog: jouw onafhankelijkheid, verbindingsvermogen en daadkracht leiden je naar gezamenlijk resultaat.
  • Je bent, stressbestendig en resultaatgericht; daarmee overzie je de complexiteit en werk je binnen de deadlines.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 40 uur p/w.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners