Interim Teamleider Vastgoed #KRTZ1161097 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Teamleider Vastgoed #KRTZ1161097

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 2 juli 2021
Reageren tot 11 juli 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Alphen aan den Rijn
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 19 januari 2022
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO, WO
Branche Overheid, Gemeente
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als overbrugging voor komende 6 tot 12 maanden zoeken wij iemand die leiding geeft aan de medewerkers vastgoed, een aantal zware vastgoeddossiers trekt en de veranderopgave implementeert. Dat laatste komt voort uit een onderzoek dat nog loopt. Ben jij de integrale verbinder die de vastgoedteams verder brengt en positioneert?

Als teamleider/adviseur ben je het boegbeeld Vastgoed. Je geeft op een coachende en inspirerende wijze leiding aan een team van ongeveer 22 medewerkers (portefeuillemanagement, account- en assetmanagement, juridisch beheer, technisch beheer en (financieel) administratieve ondersteuning).

Samen met het team en de teamleider Beheer Openbare Ruimte en Vastgoed  ga je werken aan het professionaliseren en positioneren van het vastgoedmanagement. Opgaves hierbij zijn het verbeteren van de vastgoedadministratie en het professionaliseren van de processen. Daarnaast heeft het team een steeds grotere strategische rol. In die rol streven we naar een maximale benutting van de panden en een kostenneutrale vastgoedportefeuille en willen we sturen op portefeuilleniveau.

Naar buiten toe zet je vastgoedteam als partner op de kaart. Je brengt de dienstverlening van het team naar een hoger plan. Je ziet verbanden in de verschillende (politieke) casussen en weet een integraal, gedragen advies te presenteren.

Je verbindt de verschillende disciplines binnen het team met elkaar en bewaart het overzicht in de workload per medewerker. Daarnaast draag je zorg voor een accurate bedrijfsvoering en ben je verantwoordelijk voor de kwantitatieve en kwalitatieve prestaties van het team. Hierbij heb je als doel om de medewerkers optimaal te laten functioneren.

Ten aanzien van het vastgoed streeft het team naar een optimale balans tussen maatschappelijk en financieel rendement van de gemeentelijke vastgoedportefeuille. Doelstelling daarbij is om met het maatschappelijk vastgoed een stevige sociale basis zo dicht mogelijk bij de mensen in de wijk te krijgen. De ambitie is om ook voor dit taakveld tot een stevige verankering in beleidsnota’s en (meer)jarenplannen te komen.

Van jou als teamleider/adviseur wordt, naast de aansturing van het team, een sterke mate van politiek-bestuurlijke sensitiviteit verwacht. Je neemt deel aan bestuurlijke overleggen, maar treedt ook op als gesprekspartner voor de directie en het bestuur. Je stelt je op als sparringpartner van de medewerkers.

Je bent in staat om de interne organisatie aan te passen aan wat de buitenwereld vraagt.

Van jou als teamleider/adviseur vraagt dit constante aandacht voor het verbeteren van vooral systemen en processen. Je moet voor 100% begrijpen waarom die aandacht onmisbaar is voor het laten ontstaan van een echt professionele vastgoedorganisatie en daarop blijvend willen sturen. Dat vraagt inlevings- en communicatief vermogen, het vermogen met weerstand om te gaan, het overeind houden van de professionalisering als prioriteit nummer 1.

Er zijn inhoudelijk, complexe vastgoeddossiers waar je komende tijd mee aan de slag gaat.

Eisen waaraan je moet voldoen:

Naast de waarden en competenties, vinden wij het belangrijk dat je:

  • Beschikt over academisch werk- en denkniveau; Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 8 jaar relevante werkervaring hebt, waarvan minimaal 6 jaar als leidinggevende;
  • Een sterk ontwikkeld cijfermatig inzicht hebt en je weet te sturen op de bedrijfsvoering.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van vastgoedbeleid;
  • Beschikbaarheid minimaal 32 uur per week;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van vastgoed;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het gebruik van Excel, databases en het maken van financiële rapportages;
  • Aantoonbare werkervaring als Teamleider Vastgoed bij een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring als sparringpartner tussen gemeente en gebruikers van vastgoed (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een jaarplan vastgoed en een ontwikkelplan voor het team vastgoed .

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 27 okt 2021    Expertise: Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement), Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 26 okt 2021    Expertise: Projectmanagement ondersteuner, Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Heerlen    Uiterste reactiedatum: 28 okt 2021    Expertise: UX designer, Overig (Design & Multimedia)
Locatie: Alkmaar    Uiterste reactiedatum: 1 nov 2021    Expertise: Financieel adviseur

Onze partners