Interim Teamleider Sociaal Domein #KRTZ4260960

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 8 december 2020
Reageren tot 13 december 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Amersfoort
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Gemeente, Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als teamleider werk je nauw samen met de andere teamleiders binnen de steunstructuur, de manager van het Sociaal Domein en de directie. Tevens ben je een onderdeel van het transformatieteam in het Sociaal domein. Je bent aanspreekpunt/adviseur voor de directie, het college, collega’s en voor het team. Als teamleider ben je verantwoordelijk voor de personele en de financiële zaken. Door middel van een integrale samenwerking in het Sociaal Domein geef je vorm aan verdere uitvoering van het transformatieplan. Daarnaast speel je een belangrijke rol in de uitwerking en implementatie van de organisatorische ontwikkeling en het dienstverleningsconcept in het nieuwe gemeentehuis. Je geeft leiding aan beleidsteams waarin je verder vorm gaat geven aan de doorontwikkeling van integrale samenwerking.

  • Je gaat bouwen aan het team, waarbij je organisatorische belangen afweegt tussen het team- en medewerkersbelang. Je stuurt bij, je stimuleert en brengt balans aan in de samenstelling van het team. Je stimuleert ook de teamgeest, samenwerking en samenhang. Ook denk je mee met de organisatie over het optimaliseren van de processen teneinde de productiviteit en kwaliteit te verbeteren. Je draagt zorg voor meer zicht op resultaten van het team en vertaalt dit naar bestuurlijke en management rapportages. Je legt actief verbindingen met de overige teams en vakgebieden en komt met integrale adviezen en oplossingen.
  • Als teamleider ben je medeverantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van het team en het domein. Je weet collega’s hierin mee te nemen. Het is aan jou om te zorgen dat de verantwoordelijkheden (opdracht, opdrachtgever, opdrachtnemer) duidelijk zijn belegd en dat collega’s in staat zijn om ze waar te maken.
  • Je inspireert, weet wat de medewerkers en het team beweegt en helpt ze de juiste koers te bepalen en vast te houden. Bij de manier van werken spiegel je het team op de kernwaarden: vertrouwen, verantwoordelijkheid en eigen kracht en op de kaders van de manier van werken. Hierdoor zijn medewerkers in staat om zelf de aanpak van vraagstukken te organiseren.
  • Je helpt bij de ontwikkeling van medewerkers in hun kennis, competenties en vaardigheden, je spreekt medewerkers aan op houding en gedrag. Je luistert, observeert, werkt mee indien nodig en doet als het nodig is de juiste interventie met de juiste besluiten op het juiste moment. Hierdoor worden medewerkers uitgedaagd om zich te ontwikkelen.

Eisen waaraan je moet voldoen:

1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende binnen een gemeentelijke instelling;
3. Aantoonbare kennis en werkervaring met bestuurlijke besluitvorming;
4. Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten waaronder met het ontwikkelen van teams;
5. Aantoonbare werkervaring met het maken en schrijven van beleid;
6. Kennis en werkervaring binnen het Sociaal Domein.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners