Interim Teamleider Planning & Control #KRTZ2197505

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 1 september 2020
Reageren tot 1 september 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Eemnes
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Gemeente, Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De primaire opdracht die er ligt is dat je leiding geeft aan cluster Planning & Control, onderdeel van team Control & Financiën. Binnen het cluster zijn adviseurs en consulenten werkzaam. De P&C-cyclus is leidend voor de werkzaamheden binnen het cluster.

Vanuit de primaire opdracht die voorligt, vloeien de volgende ‘deelopdrachten’ voort:

  1. Het cluster bestaat uit ongeveer 14 Fte en wordt op dit moment vooral ingevuld door interim medewerkers. De ontwikkeling om te gaan bouwen aan een team dat bestaat uit vaste medewerkers, is reeds ingezet en moet worden gecontinueerd.
  2. Binnen het cluster is ingezet op een ontwikkelslag, onder de titel ‘duidelijkheid en aandacht’. Samen met de programmamanager geef je vorm en uitvoering aan die ontwikkeling.
  3. Binnen de gemeenten en de uitvoeringsorganisatie is sprake van een bezuinigingstaakstelling en daar moet invulling aan worden gegeven.

Als Teamleider P&C vervul je een brug- en schakelfunctie tussen de medewerkers, het MT en de bestuurders. Je bewaakt het functioneren van jouw cluster, in relatie tot de interne bedrijfsprocessen. Er wordt nadrukkelijk een beroep gedaan op jouw vakinhoudelijke expertise en jouw vaardigheden als coach en verbinder. Je hebt een track record op het gebied van financiën; de planning & control-cyclus binnen een gemeente heeft dan ook geen geheimen voor jou. Je hebt een belangrijke rol in de dynamiek en slagvaardigheid binnen jouw cluster en naar de rest van de organisatie. Je bent in staat om waar nodig jouw medewerkers effectief aan te spreken en bij te sturen, zodat jullie er samen voor zorgen dat de gewenste resultaten worden bereikt, binnen de afgesproken kaders.

Als teamleider P&C ben je HR-verantwoordelijk voor de medewerkers binnen het cluster. Daarnaast ben je formeel verantwoordelijk voor het middelenbeheer, de kwaliteit en doeltreffendheid van de geleverde producten en de efficiency van de ingezette personele capaciteit en middelen binnen het cluster.

Je bent, als teamleider, onderdeel van het Management Team. Vanuit die rol denk je mee over de organisatiebesluiten, draag je deze uit en stuur je op de realisatie van die besluiten.

Eisen

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau;
  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende op het gebied van P&C/financiën binnen een gemeentelijke organisatie;
  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leidinggevende op het gebied van P&C/financiën binnen een gemeentelijke organisatie;
  4. Aantoonbare werkervaring met minimaal 2 ontwikkelopgaves ten aanzien van bedrijfsvoering / financiën / in politiek bestuurlijke omgeving (2 referentie- uit de afgelopen 5 jaar);
  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Controller of Financieel Adviseur in de afgelopen 8 jaar.

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Beschikbaarheidsdatum;
Hoeveel uur per week;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salaris.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners