Interim Teamleider Burgerzaken #KRTZ6594118

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 11 oktober 2022
Reageren tot 17 oktober 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Meppel
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 15 april 2023
Aantal uur 32 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Branche Overheid, Gemeente

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zoeken voor het team Burgerzaken een enthousiaste en betrokken en ervaren teamleider. Jij bent een leidinggevende die medewerkers adviseert of coacht waar nodig. Je gaat het goede gesprek niet uit de weg en maakt gevoelige zaken bespreekbaar, zodat ook de onderstroom boven komt. Hierbij geef je medewerkers ruimte en verantwoordelijkheid met de nodige afstemmomenten en richt je je op verbetering, niet op controle. Jij hebt oog voor processen en de omgeving en denkt van buiten naar binnen, waarbij je ook de consequenties van je keuzes kunt overzien. Je bent de verbindende schakel tussen jouw team, de eenheid en de rest van de organisatie. Hierbij verlies je de belangen van je team niet uit het oog en sta je voor hen. Ook je politieke antennes zijn goed afgesteld, je weet anderen daar waar nodig te overtuigen, waarbij je beleid en richtlijnen niet uit het oog verliest. Samen met je team maak je een vertaling van het afdelingsplan naar een teamplan.

Het team Burgerzaken bestaat uit 13 medewerkers die de reguliere processen uitvoeren.  Daarnaast horen de trouwambtenaren en gastdames (15 medewerkers) bij dit team. De medewerkers zijn professionals die een belangrijke rol hebben in het primaire proces van de gemeente waar o.a. de huwelijken, naturalisaties, aangifte overlijden, plannen begrafenissen en de organisatie van verkiezingen onder vallen.

We willen mee in de ontwikkelingen die op ons afkomen en een nog betere dienstverlening naar onze klanten neerzetten. Hierbij is het op orde hebben van processen en systemen en samenwerking binnen het team en met andere teams en partners erg belangrijk.

Op dit moment bestaat het team uit twee onderdelen. Er ligt een opgave in het uniformeren van de werkprocessen van beide afdelingen. Medewerkers hebben binnen deze doelstelling invloed op de manier waarop dit wordt opgepakt. Aandacht voor onderlinge samenwerking is van belang. Bij deze opdracht ligt de nadruk op het harmoniseren van de processen en verbeteren van de onderlinge samenwerking. Als teamleider word je aangestuurd door het afdelingshoofd Publiekszaken.

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

    • Een afgeronde opleiding op hbo niveau;
    • Minimaal vijf jaar aantoonbare werkervaring als teamleider in de dienstensector;
    • Aantoonbare werkervaring in verandermanagement;
    • Aantoonbare kennis van procesmanagement;
    • Aantoonbare werkervaring op het gebied van burgerzaken;
    • Aantoonbare ervaring met sturing van samenwerkingsketens is een pré;
    • Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijkeinstelling ervaring.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 4 dec 2022    Expertise: Corporate recruiter, Recruiter, Overig (Recruitment)
    Locatie: Hilversum    Uiterste reactiedatum: 8 dec 2022    Expertise: Teamleider, Overig (Management & Consulting)
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 1 dec 2022    Expertise: Scrum master ICT
    Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 4 dec 2022    Expertise: Salarisadministrateur

    Onze partners