Interim Teamleider Automatisering #KRTZ4591163 | KROOTZ Interim & ZZP

Interim Teamleider Automatisering #KRTZ4591163

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 3 maart 2022
Reageren tot 9 maart 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 31 december 2022
Aantal uur 32 uur, 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 95 per uur
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Als Teamleider ben je lid van het managementteam van I&A, draag je de verantwoordelijkheid voor en heb je de dagelijkse leiding over de afdeling Automatisering (hier vallen o.a. de Service Desk, teams IT-infra en IT-werkplek onder). Je bent verantwoordelijk voor HRM activiteiten zoals sollicitatie-, voortgangs- en functioneringsgesprekken. Als Teamleider voer je het goede gesprek, waarbij je onder andere de ontwikkeling bij jouw medewerkers stimuleert (ontwikkelpaden maakt).

In deze opdracht zorg je voor en draagt bij aan het ontwikkelen van de visie over en beleid voor automatiseringsvraagstukken. Je ontwerpt en bouwt aan het toekomstbestendig maken van de automatiseringsfunctie. Belangrijke onderwerpen die op de agenda staan zijn het ontwikkelen van de Cloudstrategie en als onderdeel daarvan een toekomstvisie op het eigen rekencentrum. Ook het verder vormgeven van een strategie op de integratie van de kantoorautomatisering (KA) met de procesautomatisering (PA) is een actuele opgave. Daarnaast is er behoefte aan assetmanagement op de IT hardware.

De ontwikkeling van het team in termen van het meer werken volgens de principes van zelforganisatie en de ontwikkeling van individuele medewerkers is nadrukkelijk onderdeel van de opdracht.

Je werkt nauw samen met de Teamleider Informatiemanagement, Product Owners en de collega’s van het bedrijfsbureau van de afdeling. Je bent de sparringpartner over diverse domeinen en disciplines. Ook neem je deel aan de besluitvorming inzake inhoud en benodigde investeringen. Je legt verantwoording af aan het duo managers dat leiding geeft aan de afdeling I&A.

Daarnaast draag je zorg voor de beschikbaarheid van de automatiseringssystemen, volg je de ontwikkelingen in de markt en onderhouden van contacten in een extern netwerk van o.a. partners en leveranciers en draag je zorg voor een optimale afstemming en samenwerking tussen de afdeling Automatisering en andere afdelingen.

Context
Je werkt in de afdeling Informatiemanagement en Automatisering (I&A). Met I&A maken we een inspirerende ontwikkeling door. Centraal daarin staan verbetering van de dienstverlening, beter aansluiten bij de behoeften van de organisatie, professionalisering en wendbaarheid op basis van agile werken. Vanuit de afdeling vervullen we een voortrekkersrol in de digitale transformatie voor de gehele organisatie. Daarnaast werken we doorlopend aan het op orde brengen en houden van de basis, met focus op beveiliging en continuïteit. Kortom, een veelzijdige en dynamische werkomgeving.

De afdeling I&A groeit en ontwikkelt zich verder in 2022 binnen de teams Informatiediensten, Automatiseringsdiensten en Regie & Ondersteuning.

Eisen:

1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van bedrijfskundige informatica of technische informatica;
2. Minimaal 6 jaar aantoonbare leidinggevende werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een IT afdeling (als Teamleider of Manager Automatisering);
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op MT niveau (tactisch & strategisch) in de afgelopen 3 jaar binnen een IT afdeling (als Teamleider of Manager Automatisering);
4. Aantoonbare kennis van ITIL projecten en op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op IT gebied (zoals: Cloud en Azure) (benoem duidelijk in het cv uit welke projecten deze ervaring is opgedaan);
5. Aantoonbare kennis van methoden en standaards op het gebied van procesautomatisering, kantoorautomatisering en systeemarchitectuur (benoem dit duidelijk in het cv);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie binnen de overheid;
7. Beschikbaar per uiterlijk 1 april 2022 voor minimaal 32 uur per week.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Alkmaar    Uiterste reactiedatum: 30 mei 2022    Expertise: Projectmanager ICT, Overig (ICT - Projectmanagement)
Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 18 mei 2022    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 22 mei 2022    Expertise: Teamleider, Projectmanager, Overig (Projectmanagement), Management (HRM), Overig (HRM), Overig (Management & Consulting)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2022    Expertise: Communicatieadviseur, Overig (Sociaal Domein), Overig (Communicatie)

Onze partners