Interim Sr, Projectmanager IT Migratie – Utrecht #KRTZ8725534

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 2 juni 2023
Reageren tot 6 juni 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 7 februari 2025
Aantal uur 24 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € Marktconform per uur
Branche Bank- | verzekeringswezen

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Sr. Projectmanager platform-migratie (24 uur) 

Locatie: omgeving Utrecht
Startdatum: 1 juli 2023
Einddatum: 7 februari 2025
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 24 uur
ZZP mogelijk: Ja

Sluitingsdatum: 6 juni 2023 om 16:00 uur

Jouw klus

Eén van onze administratiesystemen moet per 1-1-2025 worden overgezet naar de nieuwe Cloud-oplossing van de leverancier. Binnen dit ‘platform’ wordt bijna de volledige administratie uitgevoerd. Het is daarmee de basis voor de dienstverlening die wij dagelijks uitvoeren. Het platform draait hierbij niet volledig standalone, maar maakt tevens gebruik van meerdere connecties met andere applicaties binnen het IT-landschap.

De migratie moet gerealiseerd zijn per 1-1-2025 om tijdig klaar te zijn voor de implementatie van het nieuwe contract. Om deze tijdslijnen te halen is het nodig dat er goede afspraken met de leverancier worden gemaakt over de tijdigheid en kwaliteit van de leveringen en zal de realisatie hiervan scherp moeten worden gemonitord. Daarbij moeten de verschillende interfaces met applicaties ook tijdig worden aangepast en moet het geheel werkend zijn aangetoond voor de transitiedatum. Onderdeel van het project is ook te zorgen dat de medewerkers van de administratie kunnen werken met het systeem, procesbeschrijvingen zijn aangepast en beheersmaatregelen zijn ingericht en getest. Waar mogelijk moeten verbeteringen in efficiency zijn doorgevoerd.

Binnen het gehele traject zul je nauw samenwerken met de Product Owner van het platform.

Gezien de aard van de klus zijn twee aspecten cruciaal als het aankomt bij de eisen:

  • Bewezen ervaring met platform migraties (naar de cloud)
  • Bewezen ervaring met het samenwerken met externe leveranciers

Jouw rol

Als projectmanager begeleid je ingewikkelde projecten in een hoog geautomatiseerde omgeving. In de rol van projectmanager ben je een bruggenbouwer tussen opdrachtgever, product owners, DevOps teams, gebruikers, interne afdelingen en leveranciers en zorg je voor de optimalisatie van de hele keten. Je acteert hierbij in een complexe omgeving en houdt de focus op het resultaat. Hierbij komt het aan op vindingrijkheid, daadkracht, organisatietalent en de gave om mensen met elkaar te verbinden.

Dit doe je ook:

  • Je zorgt ervoor dat businessprojecten op een betrouwbare en voorspelbare manier verlopen en zoekt daarbij bewust de scherpte op.
  • Je reduceert effectief de complexiteit van je projecten en creëert helderheid voor alle betrokkenen.
  • Je stuurt je projecten op proces en inhoud.
  • Je bent sparringpartner voor je projectleden en stakeholders (seniormanagementniveau)

Jouw profiel

Jouw persoonlijke managementstijl kenmerkt zich door een sterk ontwikkelde combinatie van denken, voelen en daadkracht. Jij kent en herkent de onderstromen in een organisatie en weet hierop gericht actie te ondernemen. Dat je daarbij de juiste snaar raakt is geen toeval: jij beheerst verschillende communicatiestijlen, waaruit je moeiteloos de meest passende kiest. Bovendien ben je bijzonder organisatiesensitief, bruis je van positieve energie én weet je knopen door te hakken. Allemaal redenen waarom projectmanagement en stakeholdermanagement bij jou in goede handen zijn.

 

FUNCTIE EISEN / -WENSEN:

  • 5-10 jaar ervaring als senior Projectmanager IT/ Migratie, waarbij je concrete ervaring hebt met projectmanagement in een ‘Agile’ omgeving, inclusief het regievoeren over het werk dat naar de DevOps teams gaat.
  • Ervaring met projecten – als projectmanager of consultant – in een sterk geautomatiseerde omgeving, waardoor je goed in staat bent om de samenhang tussen architectuur, informatiemanagement, ontwerp en kwaliteit van deliverables ten behoeve van IT realisatie te beoordelen en daar op te sturen.
  • Daadkracht en verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Je hebt een kritisch houding en kunt ‘productief lastig’ zijn, ook naar de directie.
  • Ervaring binnen de financiële sector is een sterke pré.

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Bestuurssecetaresse, Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Overig (Projectmanagement), Projectmedewerker, Overig (Project management Ondersteuning), Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners