Interim Sr. Auditor #KRTZ6188365

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 4 november 2021
Reageren tot 8 november 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Breda
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 juni 2022
Aantal uur 32 uur
Soort contract Payroll contract
Opleidingsniveau WO
ZZP tarief € 95 per uur
Branche Gemeente, Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Wij zoeken voor de afdeling Concerncontrol:

1 senior auditor
(tijdelijk voor 32 uur per week)

Wat ga je doen?
Om vast te stellen of de uitkomsten van al onze processen betrouwbaar zijn en of we daarbij ook werken volgens wet en regelgeving, verricht de auditfunctie een cruciale taak. 

Voor de controle van de jaarrekening voeren wij financial audits uit. Die liggen op het terrein van o.a. inkoop, HR, subsidies, Wmo, Jeugd, Participatie of grondexploitaties. Met ingang van 2022 zijn gemeenten verplicht om zelf een oordeel te geven over de rechtmatigheid van hun uitgaven. De auditfunctie is daarmee niet alleen het voorportaal van de accountantscontrole, maar loopt daar in de oordeelsvorming op voorruit. De organisatie heeft hier de afgelopen jaren behoorlijke stappen voorwaarts gezet. Wij stellen dan ook hoge eisen aan de uitvoering van financials audits en de eigen oordeelsvorming. Dat reikt verder dan alleen signaleren en rapporteren. Op basis van bevindingen willen we de organisatie ook in staat stellen tussentijds bij te kunnen bijsturen op de kwaliteit van processen of het herstel van (dreigende) onrechtmatigheden.  De controle 2021 wordt een bijzondere. Over 2020 heeft de accountant een verklaring met beperking afgegeven. Dit noodzaakt tot vertaling van de bevindingen naar concrete verbeteringen in het financieel beheer.

De auditfunctie verricht ook specifieke onderzoeken of draagt daaraan bij. In 2019 is de organisatie gestart met het uitvoeren met zogenaamde kwalitatieve onderzoeken bij instellingen voor (jeugd)hulpverlening. Deze onderzoeken richten zich met name op de zorglevering van instellingen voor Jeugdhulpverlening, normstelling en de naleving van gemaakte contractuele en financiële afspraken. De onderzoeken worden nu ook uitgebreid naar aanbieders Wmo. De onderzoeken dragen bij aan de beleidsontwikkeling en de kwaliteit van sturing, (financiële) beheersing en de verantwoording van de jeugdhulpverlening.
De verdeling van uren tussen reguliere auditwerkzaamheden en het uitvoeren van specifieke onderzoeken wordt ingeschat op 60%/40%. Dus zo’n 20 uur voor reguliere auditwerkzaamheden en 12 uur voor specifieke onderzoeken. Het gaat om gemiddelden, de inzet op weekbasis kan anders zijn.

Als Auditor:  

  • Maak je deel uit van de afdeling Concerncontrol, team Audit.
  • Voer je audits uit op voor de jaarrekening relevante processen en systemen en geeft daarbij een oordeel over de mate van beheersing en de getrouwheid/rechtmatigheid van de verantwoording.
  • Lever je een bijdrage aan de noodzakelijke verbeteringen. Daartoe ben je in staat op grond van je ervaring en (specifieke) expertise. Je bent breed inzetbaar, maar beschikt vooral over auditervaring in het Sociale Domein.
  • Voer je zelfstandig specifieke onderzoeken uit. Je werkt hiervoor in nauwe samenspraak met het management en medewerkers van de ketens Jeugd, Maatschappelijke Ondersteuning en Bedrijfsvoering.
  • Rapporteer je over je bevindingen aan de verantwoordelijke manager, directeur en concerncontroller. Je bewaakt een goede opvolging van de bevindingen, zowel in proces, bedrijfsvoering als beleid.

Eisen:

Je beschikt over een afgeronde opleiding bedrijfseconomie, aangevuld met een postmaster in operational of financial auditing.  Je hebt ruime jaren ervaring als auditor of accountant (RA). Tenminste 10 jaar actuele ervaring als auditor in de publieke sector (gemeente, provincie, ministerie). De laatste ervaring als senior auditor is niet ouder dan 2 jaar. Je beschikt over (actuele) ervaring bij gemeenten en je beschikt over aantoonbare auditervaring. Ervaring met het uitvoeren van specifieke onderzoeken namens derden bij zorginstellingen. Als persoon ben je communicatief vaardig, sta je stevig als adviseur, kun je een brug slaan tussen audit en de organisatie, heb je tact en overtuigingskracht. Je bent natuurlijk gericht op resultaat en samenwerking.  Je bent zelfstandig en weet snel een weg te vinden in het zelfstandig uitvoeren van audits en de advisering daarover.

16 en 17 november zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. 

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie.

 

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 27 apr 2024    Expertise: HRM adviseur, HRM business partner, Overig (HRM)
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: Frontend developer, Overig (ICT - Web development)

Onze partners