Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)
Projectmanagement ondersteuning > Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Project secretaris, Projectmanagement ondersteuning > Projectmanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuning > Overig (Project management Ondersteuning)
Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.
Opdracht omschrijving
Inhuuropdracht:
Opdracht: Interim Senior Programmasecretaris
Locatie: Den Haag
Startdatum: 1 feb
Einddatum: 1 aug
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 28 uur
ZZP mogelijk: ja
Reageren voor 30 jan, 17.00 uur
Project
Het betreft een grootschalige woningbouw project. Er is extra budget vrijgemaakt die zijn bedoeld als aanjager voor de woningbouw. Er wordt in overleg met de betrokken partijen een programma opgezet om te komen tot een selectie van maatregelen om dit waar te maken.
Opdrachtomschrijving
Voor het programma wordt een strategisch programmasecretaris gezocht. Deze heeft een inhoudelijk verbindende rol zowel interdepartementaal als naar de regio en ondersteunt daarnaast de programmamanager. We zoeken een zelfstandige secretaris, die inhoudelijke verbindingen legt en gemakkelijk op mensen afstapt. Naast het bedenken en uitvoeren van een goede procesinrichting, het plannen, organiseren en verslagen maken van overleggen en sessies, is het verrichten van beleidsmatig werk een belangrijk deel van je taak. Je kunt daarbij denken aan het schrijven van inhoudelijk notities zoals het vormgeven van de governance, bijeenkomsten voorbereiden met stakeholders, het beantwoorden van Kamervragen, het uitbesteden van opdrachten en een bijdrage leveren aan brieven. Er wordt gestreefd naar een verhouding van 50% secretariswerk en 50% inhoudelijk beleidswerk.
De werkzaamheden van de programmasecretaris bestaan meer gedetailleerd uit:
- Bedenken en bewaken van werkprocessen in het programma;
- Inhoudelijke bijdrage leveren aan op het terrein van governance, inzet kabinetsformatie en diverse andere beleidsproducten;
- Inplannen van afspraken en overleggen;
- Maken van verslagen van de bijeenkomsten
Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Als interim Programmasecretaris heb je:
- een afgeronde universitaire opleiding of een vergelijkbaar werk en denkniveau;
- minimaal 5 jaar werkervaring; kennis en ervaring in de Haagse praktijk;
- kennis en ervaring als projectsecretaris in interbestuurlijke programmas;
- kennis of ervaring op de beleidsterreinen wonen en ruimtelijke ordening;
- legt makkelijk verbindingen tussen mensen en onderwerpen en kan gemakkelijk schakelen;
- kan zelfstandig werken;
- heeft een vlotte pen.
Je bezit de volgende competenties:
- Omgevingsbewust;
- Organisatiesensitief;
- Netwerken;
- Resultaatgericht;
- Samenwerken;
- Proactief;
- Flexibel