Interim Releasemanager – regio Den Haag #KRTZ5856837

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 24 augustus 2023
Reageren tot 28 augustus 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Den Haag
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 1 maart 2024
Aantal uur 40 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 80 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: Release (train) Manager (40 uur)

Locatie: omgeving Den haag
Startdatum: zsm
Einddatum: 1 maart 2024
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 40 uur
ZZP mogelijk: Ja, max all-in uurtarief €80,-
Projectdetachering mogelijk: Ja

Uiterste reactiedatum: voor 29 augustus 2023 – 16.00 u

Als Release Manager en je verantwoordelijk voor het beheren en coördineren van de release van (software)producten over meerdere teams en zorgt ervoor dat elke release voldoet aan kwaliteits- en nalevingsnormen. Je zorgt ervoor dat (software)producten zoals releases, patches, updates, upgrades, etc. soepel blijven bewegen door de cyclus van ontwikkelen, testen en productie. Jij bent de gatekeeper die de kwaliteit bewaakt van product en proces. Vanuit een degelijk opgestelde releaseplanning ben jij degene die de ‘go’ geeft voor een release, of niet. Je zorgt ervoor dat de juiste resources beschikbaar zijn.

Als Release Manager werk je uiteraard nauw samen met ontwikkeling-, kwaliteitsborging- en operationele teams, Project Managers, Functioneel Beheerders, Product Managers etc. die de experts zijn op het gebied van integratievraagstukken en onderlinge afhankelijkheid tussen projecten. Dit allemaal om releases zo goed mogelijk te plannen en uit te voeren. Ook ben je verantwoordelijk voor het communiceren van de release-status naar stakeolders.

Het is binnen ICT een nieuwe functie en je moet op sommige vlakken samen met de verschillende collega’s nog pionieren en de huidige Release Manager. Daarnaast zijn we de release- en patchprocessen nu aan het herijken en op de juiste manier aan het implementeren. Iets wat overgaat in continu verbeteren. Je zoekt de samenwerking en stemt af met andere Release Managers die al opereren binnen de directies.

Samen met onze Change Manager zorg je ervoor dat er zo min mogelijk verstoringen in de Productie omgeving plaatsvinden en ben je zijn achtervang bij afwezigheid.

Verantwoordelijkheden:

  • Creëren en beheren van de (Change en) Release Calendar.
  • Coördineren van de teams om ervoor te zorgen dat de planning nageleefd wordt.
  • Nauw samenwerken met de teams om ervoor te zorgen dat releases voldoen aan kwaliteits- en nalevingsnormen.
  • Coördineren met operationele teams om ervoor te zorgen dat releases correct worden geïmplementeerd en geconfigureerd in productie-omgevingen.
  • Communiceren van de release-status naar belanghebbenden en regelmatige updates geven over de voortgang.
  • Identificeren en beheren van risico's die gepaard gaan met releases en samenwerken met teams om die risico's te verminderen.
  • Herijken en continu verbeteren van de release- en patchprocessen door mogelijkheden te identificeren voor automatisering, procesverbetering en best practices.
  • Monitoren van het aantal incidenten (na releases) en RCA om de impact te minimaliseren en opvolging hieraan geven.
  • Participeren in eventuele audits.
  • Zorgdragen voor overdracht naar toekomstige (interne) Release Manager.

 

    FUNCTIE EISEN/ -WENSEN

    Wij zoeken een kandidaat, zzp of payroll, die voldoet aan de volgende criteria:

    • Tarief is all-in maximaal €80,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW);
    • HBO-denkniveau.
    • Ervaring in Release Management met Change managementkennis.
    • Gedegen ervaring met het beheren van (software)releases in een complexe ICT-omgeving.
    • Sterke projectmanagementvaardigheden en het vermogen om prioriteiten te beheren. Prince2 of vergelijkbaar.
    • Uitstekende communicatie- en interpersoonlijke vaardigheden, met de mogelijkheid om effectief te werken met cross-functionele teams.
    • Is in staat om snel een goed beeld te krijgen van de diverse belangen binnen grote organisaties (minimaal 500 medewerkers) en hier prioriteiten in te stellen in overleg met Stakeholders.
    • ITIL 3 of 4 certificering.
    • Goede kennis van Nederlands en Engels in taal en schrift (voertaal is Nederlands).
    • Kennis van TOPdesk en BlueDolphin is een pre.
    • Is bereid om incidenteel in de avond en weekend te werken.

    Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie!

    Geef ook in je CV het volgende aan:

    Datum beschikbaarheid;
    Hoeveel uur per week;
    Vakanties of belemmeringen;
    (concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
    Vakantie;
    Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie obv 40 uur p/w.

    Mail deze opdracht:
    Deel deze opdracht:

    Voor jou geselecteerde opdrachten

    Locatie: Groningen    Uiterste reactiedatum: 28 jul 2024    Expertise: Content specialist, Content creator, Overig (Webredactie)
    Locatie: Eindhoven    Uiterste reactiedatum: 4 aug 2024    Expertise: Financieel adviseur, Overig (Financieel)
    Locatie: Leeuwarden    Uiterste reactiedatum: 27 jul 2024    Expertise: Netwerkbeheerder, Backend developer, Overig (ICT Support & Ondersteuning), Systeembeheerder, Overig (ICT - Web development), Overig (ICT - Beheer), Full stack developer, Overig (ICT - Software & App development)
    Locatie: Oss    Uiterste reactiedatum: 31 jul 2024    Expertise: Administratief medewerker, DIV medewerker, Overig (Administratief)

    Onze partners