Interim Projectmanager AVG #KRTZ7942146

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 10 juni 2022
Reageren tot 16 juni 2022
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 18 april 2023
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau WO
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

 

Inhuuropdracht:

Opdracht: Interim Projectmanager AVG

Locatie: Utrecht / Den Haag
Startdatum: medio juli 2022, eerder indien mogelijk
Einddatum: juli 2023
Optie op verlenging: ja
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: ja

Reageren voor 16 juni, 10.00 uur

Opdrachtomschrijving

Dit ga je doen:

  • Het zo nodig opstarten, coördineren en begeleiden van de multi-disciplinaire teams die aan de slag gaan met het compliant maken van de bedrijfsprocessen van de Belastingdienst aan de AVG.
  • Het tot stand brengen van samenwerking binnen de organisatie en het verzorgen van de communicatie over dit onderwerp in de verschillende overleggremia.
  • Het opzetten van de rapportage en verantwoording over de voortgang van het project.
  • Het synchroniseren van de activiteiten van het project met de andere lopende projecten waaronder de invoering van de Baseline Informatiebeveiliging Overheid.

Beschrijving

De bedrijfsprocessen dienen geheel AVG compliant te zijn. Het zal een meerjarig traject worden waarvan we nu in de opstartfase zitten.

De projectleider die we zoeken zet het project op, rapporteert over de voortgang en verzorgt de communicatie.

 

Het project wordt opgehangen onder de directie Informatievoorziening en Databeheersing en de projectleider wordt aangestuurd door de directeur. De uitvoering van de werkzaamheden vindt plaats in de verschillende dienstonderdelen waar ook de capaciteit wordt ingericht. Het opbouwen van een goed netwerk is hierbij van groot belang.

Kennis van de AVG is noodzakelijk voor deze opdracht.

Kennis bij voorkeur ook BIO en Archiefwet.

De bedrijfsprocessen van de Belastingdienst kennen een grote ICT-component, affiniteit met dat vakgebied is gewenst. De overheid kent net als iedere organisatie een eigen dynamiek, projectervaring binnen de overheid is daarom een voordeel. Vanwege de complexiteit van de omgeving en het onderwerp zoeken we iemand met een afgeronde WO-opleiding en de nodige ervaring op het vlak van projectmanagement.

Functie-eisen

  • Ervaring met projecten binnen de Rijksoverheid
  • Kennis van de AVG
  • Kennis van procesmanagement en ICT
  • WO-opleidingsniveau
  • Kennis van de AVG 
  • Kennis bij voorkeur ook BIO en Archiefwet.
Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 28 jun 2022    Expertise: Programmamanagement ondersteuner, Projectmanagement ondersteuner, Projectmedewerker
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2022    Expertise: Android developer
Locatie: Utrecht, Remote    Uiterste reactiedatum: 30 jun 2022    Expertise: Business development manager, Consultant, Business Consultant, Overig (Management & Consulting)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 28 jun 2022    Expertise: Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners