Interim Projectmanagement Ondersteuner PMO – Utrecht #KRTZ7287548

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 14 juli 2023
Reageren tot 21 juli 2023
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Utrecht
Start datum Zo snel mogelijk
Eind datum 30 september 2024
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 70 - € 80 Marktconform per uur
Salaris Marktconform per maand
Branche Overheid

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

Inhuur opdracht / Tijdelijke opdracht:

Opdracht: 

Projectmanagement Ondersteuner (PMO) (36 uur) 
Meerdere posities beschikbaar

 

Locatie: Regio Utrecht
Startdatum: 1 okt 2023
Einddatum: 30 sept 2024
Optie op verlenging: ja, max. 2 x 12 maanden
Uren per week: 36 uur
ZZP mogelijk: Ja

Uiterste reactiedatum: 20 juni 2023 – 17:00 uur

 

De senior PMO/Officemanager draagt in de breedste zin bij aan een effectieve en efficiënte programmaorganisatie en gaat aan de slag met diverse vraagstukken. Deze expert voert de taken uit die nodig zijn om het beoogde resultaat van het programma te bereiken en zorgt ervoor dat de programma- en projectmedewerkers hun werk effectief en efficiënt kunnen doen. Zij/hij is de spin in het web door haar/zijn kennis, kunde, ervaring en capaciteiten en kenmerkt zich door resultaatgerichtheid, dienstverlenende instelling, accuratesse, doorzettingsvermogen en snelheid.

Het plannen en organiseren van alle werkzaamheden die deel uitmaken van het programma, het uitvoeren van de taken, het toepassen van projectmanagementmethoden en interne procedures die nodig zijn om het beoogde resultaat van het programma te bereiken o.a. op het gebied van huisvesting, communicatie, personeel en financiën. Interne projectorganisatie en teamprocessen opzetten, optimaliseren en bewaken.

Het te behalen doel zal middels resultaatoverleggen met regelmaat worden besproken. Op het moment van een verlenging van de opdracht zal er opnieuw naar het te behalen doel worden gekeken en worden bepaald.

De externe coördineert de volledige processen van het programma Datagedreven Werken

  • Zorgen voor huisvesting;
  • Werving, on- en offboarding van (externe) medewerkers;
  • Het opstellen van de programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;
  • Inrichten van de (financiële en algemene) projectadministratie, monitoren begroting/budget en afwijkingen hierop;
  • Verzamelen van voortgangsoverzichten en het signaleren, analyseren en rapporteren van afwijkingen;
  • Projectplanning;
  • Gevraagd en ongevraagd adviseren en ondersteunen op het gebied van projectmatig werken;
  • Organiseren van evenementen;
  • Ondersteunen bij het opstellen van programma- en projectdocumenten, verantwoordingsrapportages en sturingsrapportages;
  • Inkoop (volgens inkoopbeleid: prijsaanvraag, offerte, opdracht en facturatie d.m.v. SmartStream) en contractbeheer;
  • Bewaken van screeningen, VOG’s en geheimhoudingsverklaringen van (externe) projectmedewerkers;
  • Voorstellen ter verbetering van een efficiënte projectorganisatie en implementeren van deze verbeteringen;
  • Bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma;
  • Het inbedden van het issue- en risicomanagementproces binnen de projecten, waaronder wordt verstaan het begeleiden van risicoanalysesessies en het registreren/bewaken van issues en risico’s conform vastgestelde criteria;
  • Het opstellen en uitvoeren van het communicatieplan;
  • Inrichten en beheren van de (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor.

 

FUNCTIE EISEN/ -WENSEN:

  • Tarief is all-in maximaal €80,- (alles inclusief reiskosten, verblijfkosten en parkeerkosten, excl. BTW).

Eisen

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met (ICT) projecten binnen een grote (1000+) organisaties
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met het werven, on- en offboarden van personeel.
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met projectfinanciën (opzetten, bijhouden, monitoren en afwijkingen signaleren)

Wensen

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met inkoopbeleid en -processen
  • Je hebt aantoonbare kennis/ werkervaring met aanbestedingsrecht
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met implementatietrajecten
  • Je hebt langdurige ervaring met werken volgens de Prince2, Scrum en MSP methode
  • Je hebt aantoonbare werkervaring opgedaan bij een overheidsinstelling met meer dan 5.000 medewerkers
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring binnen overheid
  • Je hebt aantoonbaar een sterk netwerk binnen de overheid

Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie en onderbouwing. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Salarisindicatie obv 40 uur per week.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 29 apr 2024    Expertise: HRM adviseur
Locatie: Arnhem    Uiterste reactiedatum: 19 mei 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Personal assistant, Managementassistent
Locatie: Utrecht    Uiterste reactiedatum: 5 mei 2024    Expertise: Project secretaris, Projectmanagement ondersteuner, Secretaresse, Projectmedewerker, Overig (Projectmanagement), Overig (Project management Ondersteuning)
Locatie: Den Bosch    Uiterste reactiedatum: 25 apr 2024    Expertise: Overig (Administratief)

Onze partners