Interim Projectmanagement Ondersteuner (PMO) #KRTZ9501247

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 31 maart 2020
Reageren tot 9 april 2020
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Zeist
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 36 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
ZZP tarief € 70 per uur
Salaris €4.000 - 4.500 €3.500 - 4.000 per maand
Branche Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

In het kader van toename van activiteiten in de regionale aansluitprojecten én de activiteiten op het gebied van applicatieportfolio en Informatie Management is het de wens om het team uit te breiden met een project management ondersteuner (PMO). Je komt als PMO in een team te werken met drie andere PMO collega's. Samen ben je verantwoordelijk voor het coördineren en mede uitvoering geven aan de werkzaamheden binnen het Programma en de daaronder vallende projecten in samenwerking met de projectleiders. 

Coördineren en mede uitvoering geven aan de werkzaamheden binnen het programma en de daaronder vallende projecten in samenwerking met de projectleiders van de afdeling projecten.

Coördineren en mede uitvoeren in samenwerking met overige staf medewerkers van:

  • Opzetten, inrichten en beheren van het programma dossier en project(en)dossier(s);
  • Opstellen van periodieke management- en voortgangsrapportages (highlight reports);
  • Opzetten en beheren van issue logs, risicoanalyses, besluiten en wijzigingen;
  • Signaleren en adviseren van de programmamanager en de projectleiders bij programma en project issues (onder andere: planning, financiën, kwaliteit en resources) en het (laten) voorstellen voor oplossingen.

  • Ondersteunen van de projectleider bij het opstellen van project(en)planning en beheer van deze project(en)planning;
  • Monitoren van de voortgang en controleren van afspraken; indien nodig het ‘najagen’ van actiehouders;
  • Deelnemen aan de voortgang overleggen en leveren een actieve bijdrage;
  • Organiseren van bijeenkomsten, overleggen en workshops;
  • Beheren van het projectarchief;
  • Ondersteuning van de projectleider bij het opstellen van periodieke rapportages;
  • Voorbereiden van vergaderingen en het maken van verslagen en besluitenlijsten.

Eisen:

  1. In de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Project management ondersteuner binnen de overheid;

  2. In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met het beheren en bewaken van projectplanningen en projectbudgetten;

  3. In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring als Project management ondersteuner binnen een programma waarbij Prince2 en/of IPMA D-methodiek is gehanteerd;

  4. In de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring als Project management ondersteuner binnen politieke ICT-projecten waar veel stakeholders bij betrokken zijn geweest;

  5. In de afgelopen 7 jaar minimaal 3 jaar werkervaring met het ondersteunen bij QA processen. Hierbij gaat het om de ondersteuning vanuit de Project management ondersteuner rol bij het verbeteren van processen;

  6. In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar ervaring met change coördinatie binnen (complexe) ICT projecten.

  7. Een afgeronde HBO diploma;

  8. Een Prince2 Foundation of IPMA-D certificering.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 20 jun 2024    Expertise: Implementatie consultant, Overig (ICT - Projectmanagement), Informatiemanager, Overig (ICT - Algemeen & Changemanagement)
Locatie: Groningen    Uiterste reactiedatum: 18 jun 2024    Expertise: Werkplekbeheerder, Servicedesk medewerker, Overig (ICT Support & Ondersteuning)
Locatie: Breda    Uiterste reactiedatum: 26 jun 2024    Expertise: Functioneel beheerder, Overig (ICT - Beheer)
Locatie: Purmerend    Uiterste reactiedatum: 17 jun 2024    Expertise: DIV medewerker

Onze partners