Interim Projectleider informatievoorziening #KRTZ4956253

Opdracht informatie (Deze opdracht is verlopen)

Gepubliceerd op 4 juni 2021
Reageren tot 12 juni 2021
Bekeken
Reacties Zichtbaar voor PRO
Locatie Oosterhout
Start datum Zo snel mogelijk
Aantal uur 20 uur
Soort contract ZZP inhuur contract, Payroll contract
Opleidingsniveau HBO
Branche Gemeente, Overheid
Verlenging Ja

Log in om een job alert te maken voor opdrachten binnen deze vakgebieden.

Opdracht omschrijving

De projectleider Informatievoorziening verzorgd projecten die voortkomen uit de projectportfoliokalender en het Ambitieplan Dienstverlening en Informatievoorziening. De projectleider is verantwoordelijk en aanspreekbaar voor het succesvol bereiken van de afgesproken resultaten van de start van het project tot het opleveren.

Taken:

  • Bepaalt in samenspraak met de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgever het projectresultaat;
  • Stelt samen met de opdrachtgever een projectopdracht op.
  • Stelt de projectorganisatie samen: Stuurgroep (indien van toepassing) en projectteam.
  • Stelt een projectplan op samen met het projectteam, zorgt voor het verkrijgen van goedkeuring.
  • Realiseert het project binnen gestelde kaders en rapporteert het eindresultaat m.b.t.: Geld, Resultaat, Organisatie, Tijd, Informatie en Tijd (GROTICK).
  • Legt verantwoording af aan de bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgever.
  • Is verantwoordelijk voor de samenstelling en het goed functioneren van het projectteam.
  • Is verantwoordelijk voor het opstellen van de beslisdocumenten.
  • Bewaakt het budget.
  • Deelt het project op in fasen en legt per fase de aard en omvang van de activiteiten vast en het daarbij behorende beslag op middelen (capaciteit van mensen, tijd en geld).
  • Maakt afspraken met de ambtelijke opdrachtgever over eventuele inzet van gemeentelijk personeel dan wel externe inhuur.
  • Maakt afspraken met de capaciteitsleverancier over de kwaliteit en kwantiteit van in te zetten medewerkers.
  • Organiseert periodiek overleg met de opdrachtgever(s).
  • De stuurgroep tijdig en adequaat informeren, indien afgeweken wordt of moet worden, van de projectopdracht, projectafspraken of budget.
  • Is verantwoordelijk voor de communicatie over het project (zowel binnen het gemeentelijk apparaat als naar de omgeving).
  • Is verantwoordelijk voor het inrichten van een contractadministratie, een financiële administratie en een projectarchief.
  • Is verantwoordelijk voor het inventariseren van de risico’s en het implementeren van beheersmaatregelen.
  • Rapporteert het eindresultaat op basis van de afgesproken GROTICK-kaders.
  • Organiseert de evaluatie van het project, na oplevering.
  • En stelt het decharge document op.

Eisen waaraan je moet voldoen:

  • beschikt over HBO-werk- en denkniveau, bij voorkeur een bedrijfskundige of bestuurskundige achtergrond
  • kan zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • meer dan 5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie
  • beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit
  • ruime ervaring in de rol van adviseur, manager of projectleider waarbij geschakeld moest worden en verbindingen gelegd moesten worden tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau
  • kennis van PRINCE2 en in het bezit van IPMA-C certificering
  • ruime ervaring met werken in of met gemeenten in een rol waarin doelen bereikt moesten worden in een krachtenveld van bestuurders, managers en stakeholders van andere organisaties en waar belangentegenstellingen in goede banen geleid moesten worden
  • ruime ervaring met projectmatig werken als lid van een projectgroep of als projectleider
  • kan goed omgaan met de politieke context van een gemeente en je bent een verbinder tussen de diverse i-vakgebieden

Alle bovenstaande eisen zijn harde criteria eisen. Je dient alle gevraagde functie eisen te bezitten, alleen dan kunnen wij je verder meenemen in de selectie.

MUST: Graag ontvangen wij van jou het volledige CV omschreven in het NL en waaruit kennis/ervaring in bovenstaande blijkt, inclusief een motivatie. 

Geef ook in je CV het volgende aan:

Datum beschikbaarheid;
Hoeveel uur per week;
Vakanties of belemmeringen;
(concreet) Lopende sollicitaties/intakes;
Vakantie;
Uurtarief ex BTW, inclusief reis- en verblijfkosten of Salarisindicatie.

Mail deze opdracht:
Deel deze opdracht:

Voor jou geselecteerde opdrachten

Locatie: Dordrecht    Uiterste reactiedatum: 2 mei 2024    Expertise: Overig (Administratief)
Locatie: Rotterdam    Uiterste reactiedatum: 1 mei 2024    Expertise: HRM medewerker, Overig (HRM)
Locatie: Amsterdam    Uiterste reactiedatum: 15 mei 2024    Expertise: Financieel medewerker, Overig (Financieel)
Locatie: Den Haag    Uiterste reactiedatum: 30 apr 2024    Expertise: Bestuurssecetaresse, Secretaresse, Managementassistent, Overig (Secretarieel)

Onze partners